Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Červenec 25 20:25:39 CEST 2018

 25.7.2018, 19:51:35

Sice s krizkem po funuse, ale presto si dovolim pridat par
poznamek k probranemu tematu.

- klasicke proudove zrcadlo, se da "rozvazit" zapojenim
maleho R do jednoho nebo i obou emitoru. Vystupni I je pak mensi
(Widlarovo zapojeni) nebo vetsi nez I-ref.

- IMHO, vyhodnejsi nez proudovy zdroj s T, 2 x D, 2 x R, je
klasicke zapojeni s 2 x T, 2 x R. (napr:
http://www.tajned.cz/wp-content/uploads/2015/07/cc_im1.png).
Ma o 1 souc. mene a pokud se jako vystupni T ( na obr. T2 )
pouzije vhodny MOSFET, bude fungovat uz od ubytku cca 0,5V.

- ani zapojeni s OZ neni nikterak slozite, OZ (klidne
sot23-5, napr: LMV321), TUN,  3 x R, tedy 5 souc. za
predpokladu, ze nekde v obvodu je dostupne, alespon trochu
stabilizovane U. Ubytek klidne i < 50 mV.

-nejjednodusi, je pochopitelne pouzit specializovane IC. Pro
male hodnoty I,  by asi vyhovel v evrope  bezne dostupny STC2001, pro
vetsi pak treba CN5611 z PRC.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz