OT: notebook s Win10

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červenec 25 23:37:16 CEST 2018

Na stolním PC s w7 mám Internet Explorer a podobné problémy nedělá (ale má
zas jiné, takže asi půjde pryč). Na NTB s w10 mám Chrome a taky nic takového
nedělá. V obou případech prohlížeč puštěný týdny v kuse, většinu času s 10+
záložkami. Na ntb taky celou dobu v browseru hrající SundCloud.

Firefox jsem kdysi zkoušel a přesně kvůli té šílené alokaci paměti jsem se
ho rychle zbavil.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Zdenek
Nedá mi to, abych se ostatních neoptal na zkušenosti.

Po dlouhé době jsem se odhodlal koupit nový NB, protože u starého dokázal
samotný Firefox za krátkou dobu běhu obsadit veškerou volnou RAM (z 3 GB).
Na dovolené poslouchám internetové rádio a už po hodině přehrávání byl NB
tak zpomalený, že byl nutný restart Firefoxu...

Teď jsem koupil HP 15-bw054nc (4 jádro AMD A12-9720P, 8 GB RAM, grafická
karta AMD Radeon 530). Není to špička, ale pro mé potřeby by měl stačit. Tím
spíš mne překvapilo, že samotný Firefox opět dokáže NB zpomalit k
nepoužitelnosti. Rychlost reakcí je srovnatelná s 10 let starým Fujitsu s
Win7. :-(
Hledal jsem méně "žravý" prohlížeč a na základě diskusí a testů vybral
Vivaldi. Tím se situace zlepšila, ale stejně mě udivuje, že samotný
prohlížeč přehrávající rádio konzumuje cca 20 - 40 % výkonu CPU, přičemž
zátěž postupně narůstá v závislosti na době běhu prohlížeče. Dalších 20 až
30 % spotřebují různé systémové procesy...

To je to opravdu s rozežraností Win10 a prohlížečů tak zlé?
Nebo jsou nějaká nastavení, kterými lze výkon optimalizovat? (nějakých
předinstalovaných a automaticky spouštěných programů už jsem se zbavil)