Re: OT: notebook s Win10

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Červenec 26 09:03:02 CEST 2018

Na firemním NB mi hraje rádio trvale, otevřeno mám ve Firefoxu taky přes 10 záložek (trvale, protože nevypínám, ale hibernuji) a přitom NB běží celkem normálně. Ale je tam Win7...

Nejdřív mne na novém NB zklamala nízká reálná výdrž baterie proti uváděným údajům. Pak zase časté obnovování BIOSu (to se od poslední aktualizace Win neobjevilo, takže není důvod k reklamaci)...

Zdeněk
> Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 25.07.2018 23:37
> Předmět: Re: OT: notebook s Win10

Na stolním PC s w7 mám Internet Explorer a podobné problémy nedělá (ale má
 zas jiné, takže asi půjde pryč). Na NTB s w10 mám Chrome a taky nic takového
 nedělá. V obou případech prohlížeč puštěný týdny v kuse, většinu času s 10+
 záložkami. Na ntb taky celou dobu v browseru hrající SundCloud.

 Firefox jsem kdysi zkoušel a přesně kvůli té šílené alokaci paměti jsem se
 ho rychle zbavil.

 PH

 -----Původní zpráva-----
 From: Zdenek
 Nedá mi to, abych se ostatních neoptal na zkušenosti.

 Po dlouhé době jsem se odhodlal koupit nový NB, protože u starého dokázal
 samotný Firefox za krátkou dobu běhu obsadit veškerou volnou RAM (z 3 GB).
 Na dovolené poslouchám internetové rádio a už po hodině přehrávání byl NB
 tak zpomalený, že byl nutný restart Firefoxu...

 Teď jsem koupil HP 15-bw054nc (4 jádro AMD A12-9720P, 8 GB RAM, grafická
 karta AMD Radeon 530). Není to špička, ale pro mé potřeby by měl stačit. Tím
 spíš mne překvapilo, že samotný Firefox opět dokáže NB zpomalit k
 nepoužitelnosti. Rychlost reakcí je srovnatelná s 10 let starým Fujitsu s
 Win7. :-(
 Hledal jsem méně "žravý" prohlížeč a na základě diskusí a testů vybral
 Vivaldi. Tím se situace zlepšila, ale stejně mě udivuje, že samotný
 prohlížeč přehrávající rádio konzumuje cca 20 - 40 % výkonu CPU, přičemž
 zátěž postupně narůstá v závislosti na době běhu prohlížeče. Dalších 20 až
 30 % spotřebují různé systémové procesy...

 To je to opravdu s rozežraností Win10 a prohlížečů tak zlé?
 Nebo jsou nějaká nastavení, kterými lze výkon optimalizovat? (nějakých
 předinstalovaných a automaticky spouštěných programů už jsem se zbavil)