Re: Kicad - jak na via mezi rozlitými plochami

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Červenec 7 09:33:41 CEST 2018

Nojono, každý program má své výhody a nevýhody.

Možnost dělat pady exotických tvarů je supr:-)

Stejně tak je super jak snadno se dělají via na spojích. Ale že nejdou kopírovat ani vytvářet samostatně je fakt dost vopruz.

Zejména to dávání via do pouzder mi přijde jako narovnák na vohejbák, který řeší problém, že na desce nejspíš není dovoleno dělat via pod pady.

Zajímalo by mě, zda existuje nějaký jiný návrhový systém zadarmo, který bych mohl doporučovat dětem na kroužku.

Je sice super, že Kicad má plnohodnotnou práci s diferenciálními linkami, ale jako náhrada starší demoverze Eaglu pro jednoduché věci se mi zdá čím dál tím méně vhodný.

PH

From: Jaroslav Buchta
Sent: Friday, July 06, 2018 6:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Kicad - jak na via mezi rozlitými plochami

Ruzne zamerne vias, jejich pole a diry pro srouby delam jako soucastky, nevim, jestli je to nejlepsi moznost ale osvedcilo se mi to.
treba

Spis jsem ted resil takovy spek - pad pro civku, ktery je ze 3 stran hranaty a 4. strana je obloucek. Slozil jsem to ze 3 plosek se stejnym cislem a dokresleneho oblouku (samozrejme na nem je potreba masku a pastu udelat rucne), no asi ti neni uplne ideal. Jde to nejak jinak?

  A teď ještě koukám, že ani nevím, jak udělat obyčejnou díru pro šroub:-)

  Po delším gůglení začínám mít dojem, že ten Kicad je nějakej nedodělanej.

  PH

  -----Původní zpráva----- From: Pavel Hudecek