Jak zastavit vlak?

Středa Leden 31 11:07:12 CET 2018

K propojení kolejnic je potřeba dostatečně nízký odpor. V ÚVARu (za
komančů) jsem dělal měřič odporu dvojkolí - jsou tam lisované spoje a
stávalo se, že to přes okuje moc nevedlo. Vyžadovalo se tam tuším pod 20
mOhm. Říkalo se že když se tady na trati vozilo uhlí a zapršelo, ten
kilometrový úsek měl svodový odpor pár desetin Ohmu a lidi co tu
zabezpečovačku nastavovali, byli jednou nohou v kriminálu. Prý kdyby to
nastavili předpisově, nejezdilo by se.

Anděl