Re: Práce - chcete mně?

Úterý Leden 30 15:13:58 CET 2018

Přátelé,

popíšu svou aktuální zkušenost, byl jsem na jednom pohovoru (práci
nesháním, ale občas se mi ozve nějaká agentura nebo přímo firma a tak
se přijdu ukázat, protože co kdyby byla jinde tráva zelenější).

Úroveň mojí přípravy odpovídala zájmu (= malém) o tu pozici. Oblečení
jsem nijak zvlášť neřešil, lepší rifle a tričko. (Když jsem práci
sháněl, měl jsem lepší rifle a košili.) Protistrana byla oblečená A)
líp než já (oblek, košile, myslím, že i kravata) - to byl
"recruitment" pracovník a B) stejně nebo hůř než já (rifle a tričko) -
to byl vedoucí pracovník a technik.

První část pohovoru byla v češtině (s tím recruitment člověkem) a
druhá část v angličtině (manažer byl Angličan) - rozumněli jsme si
dobře, akorát občas jsem si musel říct, aby to zopakoval. Hlavně hned
v úvodu, kdy řekl něco jako "I'm jednatel", což mě zmátlo ;)

Tady se ukazuje, jak je důležité znát jazyk a domluvit se, nejlépe v
angličtině (nebo podle toho jaká firma, často je matka německá nebo
rakouská...) - buď jednáte se zahraničním klientem a nebo s ním jedná
váš šéf, který není Čech. Česko je příliš malý rybník, takže zakázky
jsou často zahraniční.

Že se angličtina dá naučit - no dobře, ale je lepší, když se ucházíte
o práci s tím, že už umíte - a v případě, že protistrana u pohovoru
neumí česky, tak si moc nepokecáte.

(Pokud vás zajímá, jak to dopadlo, tak nijak, nebyla to práce, kterou
bych chtěl dělat.)

P.K.