Li-ion aku 18650.
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Leden 25 09:59:57 CET 2018
Předpokládám, že ostatní faktory zde lidé znají a nebudou "přetaktovávat"
baterku.
Při 4,2V vzniká kovové lithium, které životnost článku snižuje, proto je
lepší držet to pod tímto napětím.
0,1V a 10% je samozřejmě jen pro ilustraci a hrubý odhad. Nejsme finanční
úřad.
----- Původní zpráva -----
Od: Martin Úlehla
Pozor, jako člověk od elektromobilů Vás důrazně upozorňuji, že toto doma
raději nezkoušejte!!!!
Obvyklá bastlířská kombinace - neznámého článku, neznámého výrobce, nejlépe
ještě neznámého stavu (z rozkuchané baterie) + taková rada může znamenat
katastrofu. Navíc záleží na chemii článku. Naopak bych doporučoval zůstat na
4-4,1V. Ztráta kapacity je zanedbatelná, navíc je to nějaká rezerva na
pokrytí tolerancí domácích měřidel. Těch 10% kapacity na 0,1V je hodně
"reklamní" číslo, případný zájemce nechť si udělá graf napětí/dodaný náboj a
uvidí sám.
Dne 24. ledna 2018 21:46 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):
Přesně tak, dnes se používá už i 4,5V. Každá desetina přidá 10% a 10x sníží
životnost. Musí se hídat i teplota a pokud ji hlídá OS, tak pak to zjevně
končí v plamenech. Někdo byl moc chytrej a ušetřil samostatný hídací obvod.
Kapacity někteří výrobci udávají právě při 4,5V.
Další informace o konferenci Hw-list