Li-ion aku 18650.

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Leden 25 09:59:57 CET 2018


Předpokládám, že ostatní faktory zde lidé znají a nebudou "přetaktovávat" 
baterku.

Při 4,2V vzniká kovové lithium, které životnost článku snižuje, proto je 
lepší držet to pod tímto napětím.

0,1V a 10% je samozřejmě jen pro ilustraci a hrubý odhad. Nejsme finanční 
úřad.

----- Původní zpráva ----- 
Od: Martin Úlehla

Pozor, jako člověk od elektromobilů Vás důrazně upozorňuji, že toto doma 
raději nezkoušejte!!!!

Obvyklá bastlířská kombinace  - neznámého článku, neznámého výrobce, nejlépe 
ještě neznámého stavu (z rozkuchané baterie) + taková rada může znamenat 
katastrofu. Navíc záleží na chemii článku. Naopak bych doporučoval zůstat na 
4-4,1V. Ztráta kapacity je zanedbatelná, navíc je to nějaká rezerva na 
pokrytí tolerancí domácích měřidel. Těch 10% kapacity na 0,1V je hodně 
"reklamní" číslo, případný zájemce nechť si udělá graf napětí/dodaný náboj a 
uvidí sám.

Dne 24. ledna 2018 21:46 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):

Přesně tak, dnes se používá už i 4,5V. Každá desetina přidá 10% a 10x sníží 
životnost. Musí se hídat i teplota a pokud ji hlídá OS, tak pak to zjevně 
končí v plamenech. Někdo byl moc chytrej a ušetřil samostatný hídací obvod.

Kapacity někteří výrobci udávají právě při 4,5V.



Další informace o konferenci Hw-list