Kodování pomocí odporů

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Leden 25 02:22:54 CET 2018

Dobrý večer,

snažím se vyřešit způsob, jak pomocí odporů zakódovat stav dvou
kontaktů, a nějak jsem se zasekl.

Mám dva kontakty, a potřeboval bych kombinacemi sepnutí a rozepnutí
těchto dvou kontaktů nastavovat výsledný odpor na hodnoty <100ohm,
870-1250ohm, 1750-2500ohm, >7000ohm. Odpor sepnutých kontaktů lze
považovat za nulový, rozepnutých za nekonečný. Potřeboval bych navrhnout
schéma zapojení odporů a kontaktů a spočítat hodnoty odporů. Nejprve
jsem si říkal, že to bude nějaká modifikace dvojitě vyvážené smyčky
(EZS), ale chyba lávky, už jsem počmáral dvě A4 a kde nic tu nic.
Zkoušel jsem i Google, ale nenašel jsem správné zaklínadlo.

Mohl by mě prosím někdo kvalifikovanější nasměrovat?

Díky
jf