OT: Ekvitermni regulace kotle

Libor Konečný support na mikrovlny.cz
Čtvrtek Leden 18 12:51:23 CET 2018

Zdravim po delsi dobe take

Pro ekvitemrni regulaci jsou vzdy potreba dve teploty, ktere spolu souvisi,.
Tedy pokud by kotel daval do podlahovky porad stejnou teplotu, uvnitr by
byla pozadovana teplota jen v pripade, ze dum ma stale stejne tepelne
ztraty, ty se ale meni v zavislosti na venkovni teplote, bude jina v +10
a jina v -30.
proto za zaklade venjsi teploty si kotel nastavuje teplotu vystupu
podlahovky, tedy cim nizsi venkovni teplota, tim vyssi teplota topne
vody a tim padem drzi konstatni teplotu uvnitr.
Termostat je pri opdlahovce nepouzitelny a to z duvodu velke
setrvacnosti (1-3 dny) a pokud by teplota kolisala jak tuto zimu, efekt
by byl opacny.

Prikladam pak graf meho systemu. ze ktereho je to zrejme jak to krasne
drzi kolem nastavene 23, graf bez evkittermu je ten druhy. za listopad
(rovna cara je KO netu) , ale to jeste nebyly takove vykyvy jak v
prosinci, navic jsem to ladil jeste manualne, pak jsem presel na ekviterm.