Zase mi misto reference poslali neco jineho

Středa Leden 17 08:25:26 CET 2018

Něco mi to připomíná i když to není to samé. Táta jednou opravoval
nějaký satelit, zjistil, že je tam vadná nějaká součástka, co vypadá
jako tranzistor, bylo to nějaké SMD smetí. Když tam dal jiný
tranzistor, tak shořel. Nešlo mu do hlavy, co to je za součástku.
Satelit vůbec nechtěl najet, ale při pokusech připojil jednu nohu té
součástky na mínus satelit nastartoval. Tak jsem mu poradil, že to
bude nějaký reset a nakreslil jsem mu jednoduchý obvod, kterým to šlo
nahradit - jednoduchý RC obvod, kdy po zapnutí je na výstupu 0V, ale
za chvíli se nabije kondík a napětí vyleze na +5V.

Kdo se má v těch SMD blechách vyznat, zlaté staré součástky, kde bylo
napsáno KC508, 680R nebo MHB7400... ;-)

P.K.