Nabijeni 4ks NiMH - maly modul

Pondělí Leden 8 11:55:16 CET 2018

Přátelé,

jak vyřešit nabíjení 4x NiMH článků v sérii pomocí nějakého malého
modulu nebo DPS? Musí to být malé, lehké a málo topit. Napadá mě jen
zdroj konstantního napětí a baterii připojit přes diodu. Hotový
step-down modul mají i v GME, nastavit ho na 4x1,4 + 0,7V = 6,3V. To
by určitě fungovalo, ale nešlo by to udělat líp?

Totiž mám RC autíčko na 4x AAA baterie a chtěl bych do něj vestavět
nabíjení. Destička nesmí být moc velká a těžká, nesmí to moc topit,
musí to být blbuvzdorné, tzn. připojit tam cca 12V z adaptéru a nechat
nabíjet libovolně dlouho.

Nějakou chytřejší elektroniku, nevím, všude je dnes plno modulů pro
nabíjení LiION, ale NiMH pomalu odchází na smetiště dějin.

Samozřejmě mám nabíječku NiMH článků (IPC), ale nebaví mě vyndavat baterie.

Pavel Kadečka.