Blaboly o zmysle cohokolvek okrem ARMov, Was: PIC18F2xK42

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 27 19:00:46 CET 2018

Dne 27.2.2018 v 18:11 Jan Waclawek napsal(a):
> [preposielam]
>
> -> Viete ja mam vsetko okolo PIC este z cias, ked o AVR GCC nikto ani
> nechyroval a o STM32 sa nikomu ani len neprisnilo a ja mam v tom dost
> vela penazi... Zial jedine vyuzitie, ktore pre to dnes mam, je len
> prave toto domace bastlenie... Snad sa mi to podari este vyuzit aj
> nejako inak vo svoj prospech, ale dost silno o tom pochybujem.

No jo, no. Taky mám spoustu programátorů pro AVR (a to i nějaké
fajnovější pro
paralelní High-voltage programování), středně velký kýbl procesorů AVR a
hodně
velký kontejner různých desek a tímto procesorem.
Ale vím, že s tímhle už žádné velké divadlo nesehraju, takže z toho je a
už navždy
bude jen kupa mrtvé hmoty.
> -> Viete jedna vec, ktoru som sa naucil, je to, ze okrem pristupneho
> hardware musite mat este aj patricny software. Myslim si, ze toto bola
> dalsia polovica ich uspechu a programovanie formou "skladacky",
> vyplnim strukturu a zavolam kniznicnu funkciu, urobilo tiez velmi
> vela. Ale takto nejako podobne sa programovalo aj PC...
>
> Ale pamatam si aj casy, ked sa pisali dlhe thready o tom, ako mi co
> nefunguje a ako nastavit gcc... Pamatate si este na to?

Je to možné, ale to neumím docenit.
Já jsem se s GCC seznámil někdy v roce 1995 na svém prvním Linuxu
(RedHat 5.2).
Od té doby jsme přátelé.
Navíc jsem takový čudák, co neprogramuje pomocí knihoven ale datasheetu.
Nepoužívám ani žádné IDE, ale jen editor a CLI verzi překladače a debuggeru.
Takže mě ty knihovny a různí čarodějové nechávají v klidu.

U mě se volně prolíná práce z zábava. Někdy ze své zábavy udělám později
práci,
někdy začnu práci a stane se mi z toho zábava.
Takže proto nechci pokud možno jezdit na mrtvém koni, abych zbytečně své
zákazníky nezavedl na slepou cestu (když se z mé zábavy stane práce).
Z historie známe dost příkladů jak v různých technologických válkách
nějaké firmy
lpěly na nastoupené cestě za každou cenu, a jak na to často dojely.
Namátkou v oblastí sítí Ethernet/Token ring/Arcnet, video VHS/Beta/V2000,
OS pro mobily Android/Symbian a mnoho dalších méně profláknutých kauz.

Platí to mimochodem podle mě i v oblasti programovacích jazyků. Je zde
několik
vášnivých zastánců Pascalu, protože ho umí a je proste super.
No na pustém ostrově by to nevadilo a byla by to možná dobrá cesta. Ale když
většina světa jde jinudy, kdy drtivá většina projektů (které bych
případně mohl
nebo chtěl využít) je v jiném jazyce, kdy C se rychle rozvíjí prostě
proto, protože
na tom dělá mnohonásobek lidí než na tom (a než v tom) Pascalu ... pak
je možná
dobré se zamyslet, jestli přeci jen není lepší udělat nějaký řez.

No ale jsem už veterán, takže už vím, že nemám pravdu, mám jenom názor.

PL