Blaboly o zmysle cohokolvek okrem ARMov, Was: PIC18F2xK42

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 27 18:11:48 CET 2018

[preposielam]

Já jsem se jen snažil pochopit, proč to tak lidé dělají, když je (podle
mě) dost
dobrých důvodů to dělat jinak.

-> U mna je to jednoducho uz zvyk. Nerobim nic svetoborne a na meranie
termistoru mi bohato staci aj ta jednoducha architektura akou je
PIC16Fxxx. A mam nejake typy v zasobe. Ak by nestihal tento mcu, tak
strcit tam iny vykonejsi typ nie je problem. Snad len ten A/D
prevodnik by mohol mat 12-bitov... Ale aj toto ma riesenie
PIC16F1788-9.

---

Třeba pro mě by argument, že bych všechno kolem XXX musel vyhodit, nehrál
žádnou velkou roli. Zvlášť když totéž stejné nebo lepší pro YYY mám zdarma
nebo za cenu dvou piv.
Ale chápu, že pro někoho to může být zásadní důvod.

-> Viete ja mam vsetko okolo PIC este z cias, ked o AVR GCC nikto ani
nechyroval a o STM32 sa nikomu ani len neprisnilo a ja mam v tom dost
vela penazi... Zial jedine vyuzitie, ktore pre to dnes mam, je len
prave toto domace bastlenie... Snad sa mi to podari este vyuzit aj
nejako inak vo svoj prospech, ale dost silno o tom pochybujem.

---

A navíc já mám ještě jednu úchylku, že rád studuju nové věci. A zastávám
názor, že z každého projektu by mělo něco zbýt - nějaké nové know-how.
Ale samozřejmě chápu, že jiní lidé to mají jinak.

-> No ja uz moc nove veci nestudujem, lebo k nim nemam ziadny pristup
a navyse moj mozog je v stave velmi silnej saturacie, takze uz nic
nove do neho nenatlacim... A know-how, ktore mi vzdy ostane, je akurat
vybieleny pocitac s meniacimi sa ciselkami. Ale zatial funguje k plnej
spokojnosti a EEPROMky to zatial este zvladaju... :)  Ale nemusite mat
strach, z mojich projektov ostalo velmi kvalitne a vydestilovane
know-how a hlavne prakticke skusenosti. Zial niet ich dnes kde vyuzit
a moj profak na uni mi tiez stale nieco hovoril o tom ako som velmi
prekvalifikovany a prakticky nezamestnatelny.

---

Jo a ta dostupnost levných dev-kitů STM byl podle mě hodně dobrý tah.
Neznám ekonomiku, tak nevím, jak hluboko muselo STM zatnou sekeru.
Ale popularitu jim to zvedlo myslím opravdu fest.
Já jsem žádný nikdy zadarmo nedostal, vždy jsem si je musel koupit.
Ale i tak díky za to.

-> Viete jedna vec, ktoru som sa naucil, je to, ze okrem pristupneho
hardware musite mat este aj patricny software. Myslim si, ze toto bola
dalsia polovica ich uspechu a programovanie formou "skladacky",
vyplnim strukturu a zavolam kniznicnu funkciu, urobilo tiez velmi
vela. Ale takto nejako podobne sa programovalo aj PC...

Ale pamatam si aj casy, ked sa pisali dlhe thready o tom, ako mi co
nefunguje a ako nastavit gcc... Pamatate si este na to?