PIC18F2xK42

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Úterý Únor 27 13:11:08 CET 2018

Dne 27. února 2018 11:54 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):

> Asi platí, že důležitým motivem je znalost dané techniky, případně
> cena nakoupeného vybavení pro programování a ladění.
> Ale mají tyhle nové procesory, které jdou jinou cestou než zbytek
> světa, i nějaké důležité skutečné výhody?

to netusim protoze nemam srovnani

> Zvlášť když je třeba se přeškolit na nějaký nový model nebo řadu, která
> už zase tam moc stejná není, a tak stejně musím studovat nové věci.
>
> az do teto doby tech novych veci zase az tak moc nebylo a navic jedu jen
urcite typy/rady...a jednou za par let preskocim na neco noveho

> Dovedl bych si představit třeba integrovanou "skoro opravdovou"
> EEPROM, to je řeba u ARMů slabá stránka.

nevim jestli ma PIC tu opravdovou, ale funguje normalne

> Ale co dál? Spotřeba to asi už dneska nebude (některé ARMy jedou
> snad i na měsíční svit), cena zřejmě taky ne (některé jsou skoro zadarmo).

cena v kusovce me nezajima a u PICu spis klesa

> A přece jen u těch ARMů už bývá víc paměti, víc výkonu, často velmi
> výkonné periferie, a navíc používají většinou jeden paměťový prostor,
> takže lze ladit v RAM.

pamet me v podstate nezajima...kupuju sice vetsinou ty verze s nejvetsima
pametma, ale jen tak pro strycka prihodu

> Pouzdra jsou taky celkem v pohodě, pokud teda netrvám zrovna na DILu.

ja na DILech vicemene trvam, nebot jsou na vyvoj (obcas neco odejde) a
bezne kusove aplikace nejlepsi...uz nekolikrat jsem (kdyz jsem jeste delal
na kseft) resil upravu FW jen tim, ze jsem poslal postou novej MCU.

A take nevim zda se dela ARM s sesti nohama?

> Ale tam pak je lepší použít třeba minisystémy, osazené procesorem,
> krystalem, resetem a USB, které mají vnější rozměry jako DIL40
> (a z Číny jsou opět skoro zadarmo).

a jak dlouho budou dostupne? Porad se planta, ze jsou veci na jedno pouziti
a ze jsou neopravitelne. Az ty moduly nebudou k mani tak budu delat co? Jak
jsem psal...mam hotove desky (nektere uz skoro 10 let), ktere kdykoli vezmu
osadim, naprogramuju a dam do zarizeni. Ted se divam, ze ta deska je z roku
2006 http://www.cncnet.info/storage/200608191338_seq3_800_600.jpg asi po
roce jsem ji redesignoval na spinane napajeni a rozsiril vstupy a vystupy.
Od te doby v tom jen zvysuji rady jak jde cas - puvodne PIC16F873A a ted
klidne PIC18F26K42.

RV