PIC18F2xK42

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 27 11:54:31 CET 2018

Fajn, že jste to napsal (a předtím nahrál na smeč pan wek).
Přesně tohle mi furt vrtalo hlavou celou dobu, co tady to vlákno běží.
Ale neměl jsem odvahu se zeptat, abych nebyl za rýpala a vyvrhela.

Asi platí, že důležitým motivem je znalost dané techniky, případně
cena nakoupeného vybavení pro programování a ladění.
Ale mají tyhle nové procesory, které jdou jinou cestou než zbytek
světa, i nějaké důležité skutečné výhody?
Zvlášť když je třeba se přeškolit na nějaký nový model nebo řadu, která
už zase tam moc stejná není, a tak stejně musím studovat nové věci.

Dovedl bych si představit třeba integrovanou "skoro opravdovou"
EEPROM, to je řeba u ARMů slabá stránka.
Ale co dál? Spotřeba to asi už dneska nebude (některé ARMy jedou
snad i na měsíční svit), cena zřejmě taky ne (některé jsou skoro zadarmo).
A přece jen u těch ARMů už bývá víc paměti, víc výkonu, často velmi
výkonné periferie, a navíc používají většinou jeden paměťový prostor,
takže lze ladit v RAM.

Pouzdra jsou taky celkem v pohodě, pokud teda netrvám zrovna na DILu.
Ale tam pak je lepší použít třeba minisystémy, osazené procesorem,
krystalem, resetem a USB, které mají vnější rozměry jako DIL40
(a z Číny jsou opět skoro zadarmo).

No a jako bonus vývojové prostředky zdarma a SWD programátory
z Číny za 2 USD.

Rozhodně se nechci nikoho dotknout, jen by mě zajímala motivace vývojářů.
Díky.

PL