Re: Vícenásobné plochy

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Únor 17 23:51:12 CET 2018

> Dík. Mě nějak připadalo , že je samozřejmé, že se o to program musí
> postarat, což ten můj dělá. Řešení, že nepůjde spustit kolikrát uživatel
> chce mě připadalo špatné a vylhat se z toho tím, že to zakážu hloupé.
>
> Martin Záruba

Dobrý večer,

samozřejmě, jde o to, co ten program dělá. Pokud nevyžaduje exkluzivitu
nad sdílenými zdroji, většinou není problém.  Pokud exkluzivitu
vyžaduje, musíte to nějak ošetřit. V rámci jedné instance je to
jednoduché; pokud předpokládáte více instancí, musíte řešit
interprocesní komunikaci, což není úplně triviální. Navíc se může stát,
zejména u časově kritických částí, že vám jedna instance bude blokovat
druhou, a máte problém, který nemusí být obecně řešitelný. Prostě nejde
jednoduše říct, že jednoinstančnost aplikace je hloupá. Občas se to hodí
a uživatel to ocení. Koneckonců, je dost MDI aplikací, které unikátní
instanci využívají (z těch známých třeba Word, Acrobat Reader a hafo
dalších).

jf