RE: Vícenásobné plochy

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Únor 18 08:12:55 CET 2018

Přitom nejde jen o sdílené "externí" zdroje, ale i o jeho vlastní nebo HW. Samotná konfigurace je uložena v pevně daných registrech nebo INI v konkrétním adresáři. Asi by nebylo vhodné, aby si to více spuštěných instancí přepisovalo navzájem.

Myslím, že zrovna Word (obecně MS office) je ukázkou toho, že jde obojí přístup. Umí otevřít více dokumentů v jedné instanci (MDI) a zároveň jde spustit více instancí.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Saturday, February 17, 2018 11:51 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Vícenásobné plochy

> Dík. Mě nějak připadalo , že je samozřejmé, že se o to program musí
> postarat, což ten můj dělá. Řešení, že nepůjde spustit kolikrát
> uživatel chce mě připadalo špatné a vylhat se z toho tím, že to zakážu hloupé.
>
> Martin Záruba

Dobrý večer,

samozřejmě, jde o to, co ten program dělá. Pokud nevyžaduje exkluzivitu nad sdílenými zdroji, většinou není problém.  Pokud exkluzivitu vyžaduje, musíte to nějak ošetřit. V rámci jedné instance je to jednoduché; pokud předpokládáte více instancí, musíte řešit interprocesní komunikaci, což není úplně triviální. Navíc se může stát, zejména u časově kritických částí, že vám jedna instance bude blokovat druhou, a máte problém, který nemusí být obecně řešitelný. Prostě nejde jednoduše říct, že jednoinstančnost aplikace je hloupá. Občas se to hodí a uživatel to ocení. Koneckonců, je dost MDI aplikací, které unikátní instanci využívají (z těch známých třeba Word, Acrobat Reader a hafo dalších).

jf