Osmibit s BASICem

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Únor 14 01:00:59 CET 2018

Velky nefarebny LCD s malou spotrebou je svaty gral ktory do svojich
pocitacov hladam odvtedy, co som posadnuty touto fixnou ideou. Nemozem
povedat, ze by hladanie bolo korunovane uspechom.
Bud sa da zohnat nieco vypredajove/nahradny kus na servis pocitacov
typu https://en.wikipedia.org/wiki/TRS-80_Model_100 alebo nanajvys
toto https://www.tme.eu/en/katalog/lcd-graphic-displays/db576499014d4b923c9acccc15cad63a.html
Potom je este kategoria displejov s rozlisenim 320x240 alebo 240x64 a
podobne v prevedeni "velky hruby modul s plosakom a sklom za kusom
plechu" ale okrem rozmerov nebyvaju velmi dobre optimalizovane ani na
spotrebu.

> [...]
> pomerne male rozliseni, by bylo asi i na terminal malo.
>
> Vzhledem k tomu, jak starnu a kazej se mi oci, tak nejake 3" LCD vidim jako
> nezbytnost (tedy pokud na tom chce clovek i trochu neco psat, ne jen
> spoustet to, co si vytvoril na PC).
>
> Cokoiv s RPi a 5-7" displejem je sice hezke a moderni, ale uz ne tak
> jednoucelove a prehnane se to blizi dospelym PC, to uz neni ono - a ten
> start za par vterit to take nezvlada zrovna idealne. Jo, RPi s bare metal
> jednoucelovym OS, to bych si predstavit dovedl (tedy predstavit ano, napsat
> ne), ale Linux na tohle pro mne neni to prave.

>>> dobre). Ty stare masinky pomalu dosluhuji a odchazeji jim displeje -

>>> https://www.crowdsupply.com/yellow-beak-computer/ello-2m