Osmibit s BASICem

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Únor 14 00:53:22 CET 2018

Ano, kategorie "zbytecny pocitac" je uplne presne ta spravna.

Mate zajimava udelatka - a to jsem na miniBSD pred chvili koukal na
webu, ta CP/M vypada, jako ze k nemu ma podezrele blizko - ma stejnou
klavesnici :) Jen jsem nezaregistroval jmeno autora a nespojil si to,
omlouvam se. Rikal jsem si, jestli by se to nedalo nejak priohnout k mym
pranim - po zapnuti najede za vterinu ci dve, spusti nejaky autoexec,
natahne program z karty a tak dale.

Ale jestli mate prsty v tom Belehradskem, tak se asi na nejake koukani
jinam vykaslu a budu se tesit - pokud se HW nejak vyrazne nezmeni, mohlo
by to byt zhruba ono (teda s detailem, ze je tam pouzity relativne maly
barevny LCD) - chapu, pro jake ucely to ma byt vytvorene, a ze tedy moje
pozadavky jsou nepatrne jinde, ale treba se s tim rad smirim (a nebo
naopak a necham se jen inspirovat, to se jeste uvidi :)

Mimochodem - nemate nekdo tip na velky nebarevny LCD? Tim velkym myslim
prave vic nez tri palce. Nejvetsi, co jsem nasel, bylo tohle:
http://www.digole.com/index.php?productID=534 Trochu by mi tam chybela
moznost podsviceni, to by nekdy fakt potesilo, a vzhledem k velikosti ma
pomerne male rozliseni, by bylo asi i na terminal malo.

Vzhledem k tomu, jak starnu a kazej se mi oci, tak nejake 3" LCD vidim
jako nezbytnost (tedy pokud na tom chce clovek i trochu neco psat, ne
jen spoustet to, co si vytvoril na PC).

Cokoiv s RPi a 5-7" displejem je sice hezke a moderni, ale uz ne tak
jednoucelove a prehnane se to blizi dospelym PC, to uz neni ono - a ten
start za par vterit to take nezvlada zrovna idealne. Jo, RPi s bare
metal jednoucelovym OS, to bych si predstavit dovedl (tedy predstavit
ano, napsat ne), ale Linux na tohle pro mne neni to prave.

Pavel Kutina