[MECH:] 3D tisk - problem s ABS a tepelnou roztaznosti tiskarny - pricina

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Únor 11 09:01:10 CET 2018

On Sat, 10 Feb 2018, Pavel Kutina wrote:

> Mam mozna malicko jinou konstrukci celeho hotendu (daval jsem sem fotku)
> - v hlinikove kostce (topeni) cca 10 mm silne je z jedne strany
> nasroubovana tryska (mosaz, cca 5 mm kouka ven). Z druhe strany je do ni
> nasroubovany sroub M6 delky cca 40 mm, ktery konci v bloku chladice (cca
> 15 mm na opacnem konci). Na zacatku sroubu je onejch 240 stupnu, na jeho
> konci maximalne 60 - tedy na 40 mm sroubu mam teplotni spad 180 stupnu.
> Pokud je roztaznost linearni, da se tvrdit, ze celkova dilatace bude
> odpovidat zmene teploty v cele delce sroubu o prumernych 90 stupnu.

OK mate jiny hotend a ta teplejsi cast je delsi. Ale rozdil teplot mezi
PLA a ABS je max 40 stupnu na horkem konci. Na studenem to bude min.
Takze prumerny narust teploty na celem hotendu bude tak 25 stupnu,
pri delce 40mm a roztaznosti 12um/mK (zelezo) se to natahne navic
o 12 mikrometru. Ta hlinikova kosticka a mosazna tryska taky neco prida
(mosaz 18.7um/mK, hlinik 22.2um/mK) ale pri jejich milimetrovych delkach
a rozdilu 40 stupnu to budou jen dalsi mikrometry.