[MECH:] 3D tisk - problem s ABS a tepelnou roztaznosti tiskarny - pricina

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Únor 11 13:19:56 CET 2018

Ale jo, ony to jsou vsude mikrometry, ale po nahrati desky to jsou dalsi
mikrometry, ktere na PLA nebyly, a uz mi to vypdava z tolerace. Vsak jsem tu
psal, co a o kolik se hne - vsude to byly "jen" mikrometry, ale jejich
soucet byl v desetinach.

Nekdy od stredy ladim, merim, utahuju, povoluju, mazu a porad to neni ono -
ted uz jsem sice schopny (kdyz se nezapomenu a netisknu na cerstve nahratou
plochu, ale necham tiskarnu dalsich deset patnact minut prohrat) tisknout i
na folii na skle (mam tu BuildTak od PZ - tim cele tohle martyrium zacalo,
protoze jsem zjistil, ze mi to nejak moc plave a na tu folii se to nechyta
spolehlive) a ted na temze skle z druhe strany mam nalepenou obycejnou
zlutou kaptonku (pruhy po 20 mm, nalepit to bez mezer byla taky radost) a
tisknu vcelku uspesne (prave ted nejake PLA), jen pro ABS musim nastavovat
pomerne velky offset - uz to resit nebudu, snad pomuze autolevel sonda.

Po vsem tom utahovani, rovnani a tak se objevil jiny uzasny problem - kdyz
jsem tisknul desticku cca 130x90x5, pri prvni vrstve se cely vozik
rozrezonoval, az to udelalo na desce vlnky, moc nepomahalo ani utazeni
remenu napinakama nebo zmeny rychlosti. Cele se to rozkmitalo a vytistene
vlnky maji vysku zhruba dvou vrstev, uplne presne tak, aby se bocni vrstvy
navzajem neslepily... Proste nekonecny pribeh :)

Kolega v kancelari ma tutez tiskarnu a v podstate tak, jak ji vybalil z
krabice - s nepresnostmi se smiril, nechal i puvodni FW, a taky tiskne. Tu a
tam mu to zazmatkuje, udela nejake kazy, ale neresi to, v nejhorsim si to
sjede znovu nebo model slepi ze dvou casti. Mozna jsem zbytcny
perfekcionista, ale jak neco nemam "na prvni dobrou" diky masine, je to na
rozebrani, zjisteni priciny a prestavbu. Taky je pravda, ze z toho cinana uz
zustaly jen tyce, motory a jenom nektere casti ramu :)

Pavel Kutina