[MECH:] 3D tisk - problem s ABS a tepelnou roztaznosti tiskarny - pricina

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Únor 9 23:37:40 CET 2018

Asi prohyba, i kdyz to uplne presne zmapovane nemam. Celou plochu neumim
zmerit, jen asi polovinu, ona mi tam kapku prekazi hlava - a presunem hlavy
a hlavne premistenim drzaku hodinek jsem razem o nejake stovky jinde. Mam
takove "vidle" narazene na vodici tyce, ale kdyz je sundam a vrazim zpatky,
tak to o kus utece a po premisteni se tomu verit neda.

Co jsem zjistil, ze sklo na tiskarne je prohnute do S a lita tam asi tak
desetina, jeste zkusim jine sklo.

Ono je totiz klidne mozne, ze ty 0.3-0.4 mm zatepla jsou souctem hromady
"zanedbatelnych" odychylek. O neco se hne podlozka (maximum, k cemu jsem ji
dohnal po tyrani rozdilem teplot je 0.07 mm), o neco koncak (dalsi dejme
tomu dve stovky), o neco hotend (nevim jak zmerit, teoreticky snad pet
stovek), mozna desrtinu udela sklo a ve finale je vsechno uplne mimo, prave
mi vyslo v souctu 0.25 mm v nejnepriznivejsich pripadech (a to je sakra
hodne, na rozhozeni tisku prvni vrstvy tohle bohate staci).

Nekdy je fakt lepsi nemerit.

Pavel Kutina