Elon je proste najlepsi :-)

Čtvrtek Únor 8 08:48:35 CET 2018

Dne 7. února 2018 20:45 Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz> napsal(a):
> Asi jsme se nepochopili. Nemám na mysli smrt jednotlivce, ale vyhynutí druhu
> (global extinction) v důsledku globálního kataklysmatu, který postihne Zemi.

Ale pochopili. Zachovat druh na nějaké jiné planetě je a) naprosto k
ničemu a b) prakticky nemožné.

> Samozřejmě, že všechny uvedené nemovitosti jsou v současnosti neobyvatelné.
> A samozřejmě, pokud (a dokud) neproběhne terraformace, budou obyvatelé muset
> žít pod poklopem. No a?

Žádná terraformace neproběhne. To je záležitost na 100 000 let, možná
a pokud vůbec bude úspěšná.

Každý kilogram vynesený na oběžnou dráhu stojí X peněz a hlavně X
prostředků. Vybudovat na Marsu nějaký poklop nebo dům, to by znamenalo
astronomicklé náklady. (A na trvalé osídlení bez závislosti na
zásobování ze Země by bylo potřeba vybudovat rovnou město.)

> K úvahám o pravděpodobnosti zničení života na Zemi lidským přičiněním lze
> říci jen tolik, že dříve často zmiňovaná (a propagandisticky náležitě
> zužitkovaná) hypotéza "jaderné zimy" jakožto důsledku globálního nukleárního
> konfliktu je v současné době na základě analýz a simulací z poslední doby
> považována za nepravděpodobnou. Pro potvrzení nebo vyvrácení těchto analýz
> mi bohužel schází dostatečná kvalifikace.

O jaderné zimě jsem nic nepsal. Lidé už dlouho mají dostatečnou
kapacitu zničit sami sebe. Hrozba globálního konfliktu je tu pořád, už
několikrát byl na spadnutí. Může to rozpoutat třeba Kim, pošle něco na
Japonsko nebo na Jižní Koreu, USA bude bránit svého spojence (nebo
svoje základny) a odpoví, do toho se přidá Čína a/nebo Rusko. Výsledek
by byla taková zkáza, že nukleární zima by byla jen třešnička na
dortu.

"Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to
budou klacky a kameny."

> Závěrem, názor, že je naprosto k ničemu osídlovat okolní vesmír, je z
> pohledu jednotlivce snadno pochopitelný. Jak jste správně poznamenal, za
> vašeho života ke globálnímu kataklysmatu nejspíš nedojde. Nicméně, zvažte i
> možnost, že existují lidé, jejichž úvahy nejsou limitovány délkou jejich
> vlastního života.

Jo, taky bych se chtěl mít tak, abych mohl vymýšlet jak kolonizovat Mars.

Lidé by se měli starat, jak udělat lépe obyvatelnou tuto planetu než
vymýšlet, jak udělat obyvatelnou nějakou jinou. Takovou prkotinu, aby
tu nepadaly mosty přes Vltavu, neumíme zajistit, ale budeme stavět
základnu na Marsu...

P.K.