Elon je proste najlepsi :-)

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Únor 8 11:58:30 CET 2018

> Zachovat druh na nějaké jiné planetě je a) naprosto k
> ničemu a b) prakticky nemožné.

Dovolím si oponovat stejným stylem.
Zachovat druh na jiné planetě je a) užitečné b) obtížné, ale proveditelné.

> Žádná terraformace neproběhne. To je záležitost na 100 000 let, možná
> a pokud vůbec bude úspěšná.

To je názor nebo ověřený fakt?

> Každý kilogram vynesený na oběžnou dráhu stojí X peněz a hlavně X
> prostředků. Vybudovat na Marsu nějaký poklop nebo dům, to by znamenalo
> astronomicklé náklady. (A na trvalé osídlení bez závislosti na
> zásobování ze Země by bylo potřeba vybudovat rovnou město.)

No a?

> O jaderné zimě jsem nic nepsal. Lidé už dlouho mají dostatečnou
> kapacitu zničit sami sebe. Hrozba globálního konfliktu je tu pořád, už
> několikrát byl na spadnutí. Může to rozpoutat třeba Kim, pošle něco na
> Japonsko nebo na Jižní Koreu, USA bude bránit svého spojence (nebo
> svoje základny) a odpoví, do toho se přidá Čína a/nebo Rusko. Výsledek
> by byla taková zkáza, že nukleární zima by byla jen třešnička na
> dortu.

Aha. Zajímavá verze zničení života na Zemi. Nicméně připomínám, že
diskuse je možnostech, jak zabránit globální extinkci, ne o tom, že lidé
jsou schopni poslat sami sebe o deset tisíc let zpátky. Vážně
doporučuji, abyste si o hromadných vymíráních nejdřív něco přečetl, než
to začnete srovnávat s nějakými usranými 15.000 hlavicemi a 5000
megatunami. Extinkce znamená, že nepřežije žádný příslušník druhu.
Zničení života pak znamená, že nepřežije žádný příslušník žádného druhu.

> "Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to
> budou klacky a kameny."

Dosud jsem žil v domnění, že diskutujeme o zničení života na Zemi. Není
mi jasné, jak si představujete čtvrtou světovou válku, když ji nebude
mít kdo vést... Používat Einsteinovy bonmoty samozřejmě lze, ale je
vhodné tak činit v kontextu :-)

> Jo, taky bych se chtěl mít tak, abych mohl vymýšlet jak kolonizovat Mars.
> Lidé by se měli starat, jak udělat lépe obyvatelnou tuto planetu než
> vymýšlet, jak udělat obyvatelnou nějakou jinou. Takovou prkotinu, aby
> tu nepadaly mosty přes Vltavu, neumíme zajistit, ale budeme stavět
> základnu na Marsu...
>
> P.K.

Domnívám se, že z naší dosavadní diskuse celkem jednoznačně vyplývá, že
lety do vesmíru považujete za hloupost, kterou nemá smysl se zabývat,
když padají mosty přes Vltavu.

Já si to nemyslím. Vzhledem k průběhu diskuse a povaze Vaší argumentace
se však domnívám, že další pokračování diskuse je zbytečné, neboť zcela
jistě nedojdeme shody.

jf