Elon je proste najlepsi :-)

Středa Únor 7 17:44:14 CET 2018

Dne 7. února 2018 17:07 Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz> napsal(a):

> Víte o nějaké jiné možnosti, jak čelit globálnímu vyhynutí?

Největší hrozba pro člověka je: člověk. Nejvíc lidí za rok zabije:
člověk. Tuhle hrozbu osídlením Marsu nebo nějakého asteroidu
neodvrátíte.

> Nemusí to být
> ausgerechnet Mars, může to být Měsíc, mohly by to být třeba větší asteroidy
> v pásu nebo některé měsíce u plynných obrů, ale nevím o jiné bližší adrese,
> kde by v případě global extinction mohla přežít alespoň část populace. Nejde
> o to, jestli k tomu dojde - stane se to, tak jako se stalo už vícekrát.

Všechno, co jste vyjmenoval, je neobyvatelné. I v té největší fantazii
by se tam mohla přestěhovat hrstka lidí a dlouhodobě přežít by tam
stejně nemohli. Musíte tam něco pěstovat, mít zdroj vody a kyslíku.
Pokud tam není dýchatelná atmosféra, potřebujete nemalý zdroj energie
na výrobu té atmosféry. A znamenalo by to žít pod nějakým poklopem.

> Jde
> jen o to, kdy to bude a jestli člověk bude následovat populární dinosaury,
> nebo jestli se mu podaří vyvinout technologii, s jejíž pomocí by tomu mohl
> čelit. Jsem možná pesimista, ale moc nevěřím tomu, že by lidé byli schopni
> odvrátit nějaké kataklysma globálních rozměrů (dopad asteroidu, extrémní
> vulkanismus atd.) a současně nebyli schopní osídlit okolní vesmír.

Osídlování okolního vesmíru je jen sci-fi. Katastrofa globálních
rozměrů přichází jednou za miliony let. Proti tomu je délka života
úplné nic. Pravděpodobnost, že do nás něco vrazí a zničí život na Zemi
je velice malá. Naproti tomu pravděpodobnost, že život na Zemi zničí
člověk při nějaké třetí světové válce je poměrně vysoká.

Nakonec, je naprosto k ničemu osídlovat nějaký okolní vesmír, když
zanikne život na Zemi. Představte si, že za vámi přijdou s tím, že vy
sice zemřete, ale vláda se postarala o to, že na Marsu vznikne nová
lidská civilizace.

Pavel Kadečka.