Elon je proste najlepsi :-)

Středa Únor 7 15:55:15 CET 2018

Dne 7. února 2018 14:42 J. Polívka <jpolivka na volny.cz> napsal(a):
> Lidé na Marsu přistanou a o tom jsem přesvědčen. Mám pocit, že to nebude
> šťastná mise, ale jednou to přijít musí.

Já, coby skeptik a pesimista, si myslím, že lidé se dřív navzájem
vyhubí, než se dostanou na Mars. (Ale ani jedno z toho tu nebude zítra
nebo za 5 let... spíš něco od 100 let nahoru.)

> Druhá nebo třetí bude úspěšná, ale nylím si, že než k tomu dojde, tak budeme
> mít takové "roboty", že nás zastanou.

Jestli se tam někomu po dvou neúspěšným misích bude chtít. Let na Mars
trvá v řádu měsíců (až let).

> Pak možná bude úspěšná i ta první lidská posádka.

A jestli někdo bude chtít poslat astronauty na téměř jistou smrt. Ani
teď, kdy létají pár kilometrů na oběžnou dráhu, to není bez rizika a
tak jako tak bude první cesta jen jednosměrná  když jim dojdou zásoby
(jídla, vody, kyslíku), tak tam zemřou. Takže mise na Mars bude
narážet nejen na technické, ale i na etické problémy.

> Ovšem opět se může opakovat ten závod, kdo dříve a za jakou cenu.

A kdo by dneska závodil? Dobývání vesmíru a Měsíce bylo na pozadí
studené války, velmoci spolu soupeřily. Dneska? Rusové a Američani
spolupracují.

P.K.