Re: Degradace jazyka českého

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Prosinec 28 15:15:57 CET 2018

Šag je páteg.

https://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/prehled/

...Moudrosti sice moc nepobral, ale když se po jednom nepovedeném vládním
experimentu probudí v roce 2505, tak zjistí, že společnost zatím pod náporem
reklam a hloupých televizních pořadů úplně zdegenerovala a z něho je rázem
nejchytřejší člověk na planetě.

Kdo se nechce koukat na celé, tak na týtroubě jsou vyzobané nejdůležitější
momenty. Dost důležitý je začátek, jak tam rozebírají těhotenství.

----- Původní zpráva -----
Od: Jan Kuba
 Co je horší, že komunikace mojí dcery a syna ( většinou na sociálních
sítích) je v úplně stejném stylu.
Dneska jsem z hrůzou zjistil, že krom četných ANGLICISMŮ používají také
zkratky, které sice ušetří asi pár kliků do klávesnice, ale oni už i ve
zkratkách komunikují i když spolu mluví po telefonu :-(
( jen co jsem odchytil ... Tvl, Ttj, Omg, Lol , Wtf ..... ale je jich mnohem
více )

Nejsem žádný "jazykový brusič" ale podle mě je čas něco s tím dělat. Když to
takhle půjde dál, tak já se  s mými vnoučaty ( samozřejmě pokud se jich
dožiju ) už normálně nedomluvím.

Takže se ptám, opravdu je nutné používat v českém jazyce slova typu boxing,
unboxing, a tisíce dalších  jim podobných?  Mě osobně to připadá jako
totální negramotnost a když vidím někde video ve stylu  "mám tu pro vás
ánboxing  nového...bla, bla "
 (  např.  https://www.youtube.com/watch?v=2Plto05x2WU  ) je mi blivno.

Omlouvám se za total OT, ale musel jsem se vykecat..