Re: Přizpůsobení vedení k anténě

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Úterý Prosinec 25 08:27:07 CET 2018

Ono je to trošku složitější. U FR4 nebo podobného materiálu bude velkej problém zjstit permitivitu a hlavně ji dodržet opakovaně při výrobě. A to se bavím o dvouvrstvé desce, kterou celou vyrábí výrobce materiálu, nikoliv o výcevrstvé, kde to skládá výrobce PCB. Když jsme vyráběli antény z FR4, tak se specifikovalo, od jakého výrobce má materiál být. V tomto případě bych to nekomplikoval a navrhl jako mikropásek nikoliv jako koplanární vlnovod, je tam menší šance, že to bude vyloženě špatně. A zapomenout na vnitřní vrstvy. Dost problémů bude i jenom s výcevrstvou deskou - prepregy a tím i izolace pod krajními vrstvami jsou slabé a 50 Ohmů vedení potom vychází uzoučké a chyby z výroby narůstají.
Tomáš OK2MTM