Re: Emulátor proměnného odporu

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Prosinec 21 22:55:26 CET 2018

Dne 21.12.2018 v 15:28 Dodo Racek napsal(a):
> Vas mail mi vela, VELMI vela vysvetlil,
>
> Dodo

Dobrý večer,

zdá se, že se stále nechápeme :-)

Já NEPOTŘEBUJI znát teplotu v místnostech s tolerancí 0.1 stC a její
průběh v čase. Pro mé potřeby stačí, když se teplota v jednotlivých
místnostech udržuje v průběhu dne na takové výši, abychom se my
uživatelé cítili dobře s přijatelnými náklady na vytápění. Obou cílů
jsem dosáhl a domníval jsem se, že z mého minulého mailu je tento fakt
zřejmý :-)

Já skutečně nepotřebuji lekce z fyziky 1. ročníku strojní fakulty ani z
identifikace a řízení soustav, obojí jsem před lety zvládl a v praxi
úspěšně implementoval.

Jen pár poznámek ke konkrétním věcem, kde se nechápeme.

 > Ked robim regulaciu, tak vo vysledku chcem, aby mi namerane hodnoty
 > FUNKCNEJ regulacie sedeli s nastavenymi hodnotami v case pre regulacu.
 > Vtedy povazujem regulaciu za dobru a funcnu.

Přesně. Toto jsem potřeboval a realizoval, když jsem řešil třeba
regulaci teplotního profilu v kalicí a žíhací peci. Při vytápění domu
ovšem potřebuji něco jiného.

 > Podla vasho popisu NEVERIM, ze NAMERANE hodnoty budu v sulade s
 > nastavenymi hodnotami v case pre regulaciu.

Máte naprostou pravdu. Jen idiot by čekal, že v RD s izolačními
parametry, které máme, by se za 3 hodiny po vypnutí topení ochladilo o
10 stC, samozřejmě za předpokladu, že venkovní teplota je vyšší než
řekněme -15 stC a že nejsou otevřená všechna okna a dveře.

Zde vidím pointu nedorozumění. Program, který pro řízení topení ve
všední den používám, má za úkol toto:
a. Připravit teplotu tak, aby manželka, když vstává do práce okolo 6.
hodiny ráno, měla teplo v místnostech, kde to potřebuje.
b. Mezi 7. a 15. hodinou stačí, když teplota domě nepoklesne pod 18 stC,
protože já mám raději chladno a teplota TUV stačí, když je okolo 45 stC
(u kotle Junkers CerapurECO se dá odděleně nastavit i teplota TUV pro
režim vytápění a úspora).
c. Po 15 hodině se manželka obvykle vrací domů, takže se většina domu (s
výjimkou mé pracovny, dílny, serverovny , prádelny a verandy) vytápí na
teplotu, která jí vyhovuje; teplota TUV ve stratifikačním zásobníku se
udržuje okolo 60 stC.
d. Po 23 hodině jde manželka obvykle spát, mi stačí nižší teplota i ve
zbytku domu a TUV se udržuje na těch cca 45 stC.
e. Po 2. hodině ráno obvykle mizím do pelechu i já, takže se topení
zastaví úplně (včetně ohřevu TUV).

Doufám, že je zřejmé, že přesné řízení teplotního profilu mi je k ničemu
a ani o něj neusiluji. Jde mi jen o zajištění tepelné pohody pokud možno
levně.

 > Nefunguje tak, ako ste to nastavili.
 > NASTASTIE.

Nastavení kotle funguje PŘESNĚ TAK, JAK POTŘEBUJI. NAŠTĚSTÍ, jinak bych
asi pravidelně nedostával teplé jídlo :-)

Na závěr - rozhodně děkuji za Vaše připomínky a vysoce si cením čas,
který jste věnoval jejich zpracování. To ovšem není to, co potřebuji - s
vytápěním a přípravou TUV (míněna je tepelná pohoda a náklady) jsem
spokojen. Chtěl bych jen zvýšit komfort ovládání a přidat funkci
vzdáleného přístupu způsobem, který považuji za přijatelný.

Ještě jednou děkuji

jf