Re: Emulátor proměnného odporu

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Prosinec 21 15:28:23 CET 2018

Vas mail mi vela, VELMI vela vysvetlil,
Podla popisu domu je zateplenie dobre, co ma utvrdzuje v tom, ze vasa
regulacia VOBEC nefunguje a vase nastavenia su ... mimo realitu.
Vy nechcete regulovat tak, aby ste dosiahli zhodu nastavenia a realneho
merania. Chcete len "regulovat".
Cim viacej parametrov na cim viacej miestach. Chcete sa len hrat a tvarit
sa, ze nieco "reguilujete", ale NECHCETE, aby regulacia urobila to, co ste
nastavili ako pozadovane hodnoty.
Neviem si totiz predstavt, ze by niekto chcel mat v zime doma vnutri naozaj
napr. 12 stupnov...

Ked robim regulaciu, tak vo vysledku chcem, aby mi namerane hodnoty
FUNKCNEJ regulacie sedeli s nastavenymi hodnotami v case pre regulacu.
Vtedy povazujem regulaciu za dobru a funcnu.

Podla vasho popisu NEVERIM, ze NAMERANE hodnoty budu v sulade s nastavenymi
hodnotami v case pre regulaciu.
Tto by totiz teplota vnutri musela byt napr v poradi pre pracovne dni:
18 - 12 - 18 - 21 - 18 - 21 - 18
Rozdiel medzi najchladnejsim a najteplejsim casom je 9 stupnov podla vasho
nastavenia...
Prezradite, ako dosahujete napr. tych 12 stupnov z 18-tich, teda pokles o 6
stupnov ?
Vasa regulacia vam pootvara okna a dvere dokoran a zabezpeci, aby vonku
bolo aspon -10, aby sa dosiahlo tych 12 stupnov vnutri?

Vysledkom je, ze ste si "nieco" nastavili. Bodka. ( systemom cim viac
parametrov dokazem nastavit, tym som spokojnejsi ...).
Nefunguje tak, ako ste to nastavili.
NASTASTIE.
Ale ste spokojny, to je hlavne.

Odhadujem, ze vo vasej miestnosti je okolo 20-21 stupnov  stale ;-))
Esteze fyzika dokaze v niektorych pripadoch obmedzit ludske zlyhania.

Pre zaujimavost...
Namerate, prosim, teplotu a vlhkost  v referencnej miestnosti, ale
tentokrat v 10 min intervaloch so zaznamom casu pocas 24 hodin a
zverejnite, prosim, tie data ?
Porovname ich s vasim zelanym nastavenim na regulatore podla casov. Ak vasa
regulacia funguje, mali by sme najst zhodu...
Na vasich nameranych datach vam ukazem, ktore zmeny pozadovanej teploty su
uplne zbytocne.

Tazko je radit, ked sa spoliehate na to, ze vase regulace zasahy NEbudu
funkcne.
Moje rady smerovali k tomu, aby ste si zrealnili predstavy o fyzike domu a
jeho moznostiach a podla toho upravili svoje poziadavky.

Dodo

pi 21. 12. 2018 o 1:18 Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz> napísal(a):