[piatkove OT] - historicke ucebnice fyziky

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Srpen 30 11:22:44 CEST 2018

krasne citanie na najzbytocnejsiu schodzu na svete...

Vodiči delia sa na dva druhy, a síce čili vodiči prvej a tekutiny,
nekovy vodiči druhej triedy. Vodiči prvej triedy dajú sa tak sriadil
že každý vo styku s nasledujúcim kladné, s pred­ chádzajúcim
záporné mluno dáva. Käda táto, zvaná je: draslík, amalgamovaný
zinok, zinok, olovo, cín, železo, mied, rtuť, striebro, zlato,
platina, uhol, kysličníky a sírniky kovové.

Složíme li viac členov rädy tejto do styku, rovná sa algebraický
súčet mlunopudných síl, mlunopudnej sile oboch krajných členov.
Kp. Zn / Cu 4- Cu / Pt = Zn / Pt. Napnutosť čili električný rozdiel
je tým vätší, čím ďalej dotýkajúce sa členy v mlunopudnej räde sa nachodia.