OT - Česká pošta a zaslání PC ZOTAC

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Duben 22 20:43:40 CEST 2018

Původní zpráva ze dne 22.04.2018 od ok2mtm:

> Takže jak mi kamarádi co u pošty pracovali před 20 lety poradili –
> opakované stížnosti, alespoň 3, potom se něco změní. Tak tohle
> funguje dodnes.

Tak to já mám ještě lepší recept než stížnosti. Ty je potřeba stále
dělat, to ano, ale použij ještě opakované doručení. Jednoduše zavolej
na poštu a řekni jim, že chceš zásilku opakovaně doručit. On ten
pošťák zjistí, že ji stejně bude muset donést, tak si to příště
rozmyslí.

Já pro zásilky na poštu nechodím. Chodím tam podávat, ale ne
vyzvedávat. Moji pošťáci jsou v pohodě, dobře mě znají. Ale občas je
tam nějaký záskok, brigádník. Na ty je třeba si stěžovat a nechat si
zásilky znovu doručovat. Ti na to totiž kašlou.

Zrovna nedávno byla moje pošťačka mimo provoz, to bylo něco.
Brigádnice mi nedoručovala zásilky. Když jsem ji po 4 stížnostech a 4
dnech konečně chytil, tak to vypadalo asi takhle:

- Proč jste mi v pátek nedoručila dvě doporučené zásilky?
- Nebyl jste doma.
- V pátek jste mi předávala tři zásilky a dvě další jste nedonesla.
- Asi jsem si jich nevšimla.
- Proč jste mi v pondělí nedonesla zásilky?
- Nebyl jste doma.
- Byl jsem doma, všichni ostatní přijeli.
- Ono to bylo moc veliký a nevešlo se mi to do tašky.
- To si děláte legraci?
- Tak já vám to přinesu zítra.
- Ano, to přinesete, už jsem si to všechno nechal znovu doručit, tak
vám to tam na zítra nachystají.

Já samozřejmě chápu, že když mi pošťačka donese každý den třeba 2 kg
pošty, holt se s tím musí táhnout. Ale je to její práce a dostává za
to zaplaceno. Bídně zaplaceno, i to vím, ale to zase není můj problém.
Mně to stojí také peníze a pošta je drahá jako prase. Takže se nedá
nic dělat. Fakt nemůžu za to, že ji špatně platí a že toho má moc.

Byly doby, kdy jsem měl na poště P.O.Box. Platil jsem za něj měsíčně
asi stovku a chodil jsem na poštu každý den. Pak zvedli cenu na 460 Kč
měsíčně. Ano, poštovní přihrádka v mém městě stojí 460 Kč měsíčně.
Jsem snad blázen, abych poště zaplatil každý měsíc skoro pětikilo za
to, že mi poštu nemusí nosit, ale budu si pro ni chodit na poštu? A
ještě pro doporučené zásilky bych tam pak musel vystát frontu...

Navíc tragédie je to čekání na poště. Když zásilky podávám, čekat tam
nemusím, protože tam zásilky jen hodím do okénka a odcházím. Ale
kdybych si šel zásilky vyzvednout, musím čekat. A to je třeba půl
hodiny čekání. Kdo si tohle může dovolit? To je času, kdybych tam měl
stát každý den.

Pošta podle mého názoru dělá maximum pro to, aby ji používalo co
nejméně lidí. Zdražují každou chvíli, přitom ty služby stojí za prd.
Absolutně nechápu slevu na obyčejné zásilky pro tu jejich kartu.
Zatímco dřív lidi nakoupili známky na dopisy, teď tam kvůli té slevě
stojí frontu. Kdo tohle vymýšlí, to musí být fakt mozek století.

Já poštovní zásilky omezuji, co to jen jde. Posílám jinými přepravami.
Poštu také umím, hlavně pro soukromé zákazníky je to nutnost, ale kde
to jde, posílám jinak. Dříve jsem měl poštu moc rád. Ale jak tak jde
čas, nemám na to nervy. Nebaví mě se pořád o něčem dohadovat, řešit
kraviny. Nemám vlastně nějaký konkrétní závažný problém, pracovníci
jsou většinou fajn, ale je to prostě otravné.

Jo, tuhle jsem tam stál, protože mi přišla poškozená zásilka. Byla
přebalená do igelitu, když mi ji ukázali. Dali mi podepsat protokol.
Než jsem ho podepsal, tak říkám, že si chci prohlédnout obsah. Prý to
nejde. Prý zásilku nemohou otevřít. Buď to vezmu takhle, nebo nevezmu.
Na protokolu byly nějaké úplně jiné hmotnosti (jako že se hmotnost po
poškození několikrát zvýšila), ale po zvážení na přepážce to docela
souhlasilo. Nechápal jsem, proč bych se dovnitř nemohl podívat. Co
když tedy bude něco chybět? Prý že dodatečně. Přitom na protokolu
podepisuji, že nic dodatečně. No legrace. Byla to zásilka za pár
stovek, skrz ten igelit to vypadalo docela dobře, tak jsem to podepsal
a risknul. Pak jsem chtěl ten protokol. Nechtěli mi dát kopii, že prý
protokol je jen pro ně. Trval jsem na tom, tak mi ho s nelibostí
okopírovali, ale prý ho nemám nikomu ukazovat. Kroutím hlavou ještě
teď. To je prostě neuvěřitelné. Od té doby jsem se ještě nedostal k
tomu, abych se zeptal někoho na vyšší pozici, jak to s těmi
poškozenými zásilkami vlastně je. Jestli je tahle trapárna správný
postup. Sám jsem na to zvědavý.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz