Re: OT - Česká pošta a zaslání PC ZOTAC

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Neděle Duben 22 22:01:09 CEST 2018


Mám velmi podobné zkušenosti, chce to cepovat, cepovat, cepovat. Na 
doručování si nestěžuji, to funguje dobře.

Vadí mi ovšem, a to hodně, poštovní cenová politika. Jsme úřad, takže 
pošty máme docela dost, většinou úřad-občan. Dřív jsem poštu po vsi 
doručoval osobně, jinam poštou. To bývalo za 10 Kč. Dneska je to za 19, 
takže i lidi z blízkého města objíždím a na oplátku úředníce ze 
stavebního úřadu vozí poštu mně. Podepíšeme si převzetí a na poštu kašlem.

Když zdražovaly známky z 10 na 13 Kč, nakoupil jsem si za 5000 Kč 
známky, dobrou polovinu jich tu ještě mám, protože jsem poměrně masivně 
omezil odesílání.

Někdy se sám sebe ptám, co vlastně chce pošta v příštích letech dělat. 
Svojí vlastní blbostí přišla už podruhé o segment novin, přišla o skoro 
celý segment balíků B2B, prudce rostoucí segment balíků B2C si 
vyzobávají zásilkovny, PPL Parcel shopy a poslední dobou i doručování do 
práce, úřední poštu firmám převzaly datovky, úřední poštu občanům si 
postupně doručujeme sami, některá velká města na to mají vlastní lidi. 
Občané mezi sebou poštu prakticky neposílají, takže většinu  zásilek 
dneska dělají letáky za pár haléřů.

Až ty letáky začne doručovat někdo jiný, co vlastně bude pošta dělat?

A druhá otázka, kterou pokládám kolegům starostům, když stále dokola 
řešíme rušení poboček a převod na Poštu partner:

Potřebujeme dneska vůbec poštovní pobočky tak, jak fungují u nás?

Pře nedávnem jsem byl na západě Rakouska v Bregenz. Jejich pošta je 
centrum služeb, kde funguje nejen vydávání a příjem zásilek, ale je tam 
i copycentrum, lidi si tam řeší datové služby, je tam pobočka banky a 
bankomat s vkladomatem. U nás zase dostanete místo potvrzení o podání 
oškubaný nečitelný hadr.

A perlička na závěr: Manželka začala využívat službu cenný balík, 
protože kvůli poště skončila s postcrossingem a zbylo jí hodně Z-kových 
a E-čkových známek, které se dají využít pro poslání cenného balíku, 
nikoliv pro poslání balíku do ruky. Ten pohled pošťáka za přepážkou, 
když mu balík polepíte známkami, je k nezaplacení ...

Standa

Dne 22.04.2018 v 20:43 Petr Zahradnik napsal(a):
> Původní zpráva ze dne 22.04.2018 od ok2mtm:
> 
>> Takže jak mi kamarádi co u pošty pracovali před 20 lety poradili –
>> opakované stížnosti, alespoň 3, potom se něco změní. Tak tohle
>> funguje dodnes.
> 
> Tak to já mám ještě lepší recept než stížnosti. Ty je potřeba stále
> dělat, to ano, ale použij ještě opakované doručení. Jednoduše zavolej
> na poštu a řekni jim, že chceš zásilku opakovaně doručit. On ten
> pošťák zjistí, že ji stejně bude muset donést, tak si to příště
> rozmyslí.
> 
> Já pro zásilky na poštu nechodím. Chodím tam podávat, ale ne
> vyzvedávat. Moji pošťáci jsou v pohodě, dobře mě znají. Ale občas je
> tam nějaký záskok, brigádník. Na ty je třeba si stěžovat a nechat si
> zásilky znovu doručovat. Ti na to totiž kašlou.
> 
> Zrovna nedávno byla moje pošťačka mimo provoz, to bylo něco.
> Brigádnice mi nedoručovala zásilky. Když jsem ji po 4 stížnostech a 4
> dnech konečně chytil, tak to vypadalo asi takhle:
> 
> - Proč jste mi v pátek nedoručila dvě doporučené zásilky?
> - Nebyl jste doma.
> - V pátek jste mi předávala tři zásilky a dvě další jste nedonesla.
> - Asi jsem si jich nevšimla.
> - Proč jste mi v pondělí nedonesla zásilky?
> - Nebyl jste doma.
> - Byl jsem doma, všichni ostatní přijeli.
> - Ono to bylo moc veliký a nevešlo se mi to do tašky.
> - To si děláte legraci?
> - Tak já vám to přinesu zítra.
> - Ano, to přinesete, už jsem si to všechno nechal znovu doručit, tak
> vám to tam na zítra nachystají.
> 
> Já samozřejmě chápu, že když mi pošťačka donese každý den třeba 2 kg
> pošty, holt se s tím musí táhnout. Ale je to její práce a dostává za
> to zaplaceno. Bídně zaplaceno, i to vím, ale to zase není můj problém.
> Mně to stojí také peníze a pošta je drahá jako prase. Takže se nedá
> nic dělat. Fakt nemůžu za to, že ji špatně platí a že toho má moc.
> 
> Byly doby, kdy jsem měl na poště P.O.Box. Platil jsem za něj měsíčně
> asi stovku a chodil jsem na poštu každý den. Pak zvedli cenu na 460 Kč
> měsíčně. Ano, poštovní přihrádka v mém městě stojí 460 Kč měsíčně.
> Jsem snad blázen, abych poště zaplatil každý měsíc skoro pětikilo za
> to, že mi poštu nemusí nosit, ale budu si pro ni chodit na poštu? A
> ještě pro doporučené zásilky bych tam pak musel vystát frontu...
> 
> Navíc tragédie je to čekání na poště. Když zásilky podávám, čekat tam
> nemusím, protože tam zásilky jen hodím do okénka a odcházím. Ale
> kdybych si šel zásilky vyzvednout, musím čekat. A to je třeba půl
> hodiny čekání. Kdo si tohle může dovolit? To je času, kdybych tam měl
> stát každý den.
> 
> Pošta podle mého názoru dělá maximum pro to, aby ji používalo co
> nejméně lidí. Zdražují každou chvíli, přitom ty služby stojí za prd.
> Absolutně nechápu slevu na obyčejné zásilky pro tu jejich kartu.
> Zatímco dřív lidi nakoupili známky na dopisy, teď tam kvůli té slevě
> stojí frontu. Kdo tohle vymýšlí, to musí být fakt mozek století.
> 
> Já poštovní zásilky omezuji, co to jen jde. Posílám jinými přepravami.
> Poštu také umím, hlavně pro soukromé zákazníky je to nutnost, ale kde
> to jde, posílám jinak. Dříve jsem měl poštu moc rád. Ale jak tak jde
> čas, nemám na to nervy. Nebaví mě se pořád o něčem dohadovat, řešit
> kraviny. Nemám vlastně nějaký konkrétní závažný problém, pracovníci
> jsou většinou fajn, ale je to prostě otravné.
> 
> Jo, tuhle jsem tam stál, protože mi přišla poškozená zásilka. Byla
> přebalená do igelitu, když mi ji ukázali. Dali mi podepsat protokol.
> Než jsem ho podepsal, tak říkám, že si chci prohlédnout obsah. Prý to
> nejde. Prý zásilku nemohou otevřít. Buď to vezmu takhle, nebo nevezmu.
> Na protokolu byly nějaké úplně jiné hmotnosti (jako že se hmotnost po
> poškození několikrát zvýšila), ale po zvážení na přepážce to docela
> souhlasilo. Nechápal jsem, proč bych se dovnitř nemohl podívat. Co
> když tedy bude něco chybět? Prý že dodatečně. Přitom na protokolu
> podepisuji, že nic dodatečně. No legrace. Byla to zásilka za pár
> stovek, skrz ten igelit to vypadalo docela dobře, tak jsem to podepsal
> a risknul. Pak jsem chtěl ten protokol. Nechtěli mi dát kopii, že prý
> protokol je jen pro ně. Trval jsem na tom, tak mi ho s nelibostí
> okopírovali, ale prý ho nemám nikomu ukazovat. Kroutím hlavou ještě
> teď. To je prostě neuvěřitelné. Od té doby jsem se ještě nedostal k
> tomu, abych se zeptal někoho na vyšší pozici, jak to s těmi
> poškozenými zásilkami vlastně je. Jestli je tahle trapárna správný
> postup. Sám jsem na to zvědavý.
> 
> Petr Zahradník, počítačový expert
> 
> ====================================================================
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
> web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert na clexpert.cz
> Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz
> ====================================================================
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list