Indukcní ohrev (taveni)?

ludek.drtil na seznam.cz ludek.drtil na seznam.cz
Čtvrtek Duben 12 15:36:10 CEST 2018

Tak jsem v rychlosti,a se svymi chabymi znalostimi procetl par stati o indukčním ohřevu a zatim to vidim takto.
1. Seriovy nebo paralení rezenanční obvod?
V http://www.instructables.com/id/30-kVA-Induction-Heater/ autor pouzil seriové zapojení,ale me se zda vhodnejsi paralelni kombinace LC rezonacniho obvodu,radeji se neptejte proc :-) Mozna protože se domnívám, ze je to méně nachylna na delku provdu a vyhledove by tak slo celou rezonancni část vrazit do krabice a predelat na vakuovou pec.
2. Jak to celé napajet?
Postupně opouštím myšlenku napajet to z 80V, proč, protože to třífázové trafo je těžke jako krava, kdo se  s tím ma tahat.
Současná představa.
a) neco jako https://goo.gl/FEFtKn tedy 3fazovy mustek cimz to cele pujde pripojit jak na 3f tak na 1f
b) nejaka baterie C asi neco jako  https://goo.gl/kT2fJc
d) plny H most , jen nevim zda MOSFET nebo IGPT . IGBT maji pekne polomostové moduly,ale prijde mi ze jsou pomale, tedy min. ty levne a dostupne na Ebay a Ali. Na druhou strnu bych je snad nedokazal znicit ani ja :-) Proc plny most, pokud vim tak rizenim faze se tim da ridit vykon na vystupu a tak nejak mam pocit ze bych to uzil pri ohrevu frorem.
e) Rizeni. Ted vlastne ani nemam predstvu jaky vykon je trba pro rizeni IGBT,ale pouzit k buzeni CM400DU-12F tranzistory HGTG30N60B3D mi prijde jako ujete.
Spis bych to videl na bud 4 x 9A budic plus trafo nebo 5A opto budice primo n IGBT. V kazdem prípadě jako nejrozumejsi mi pro samotne rizeni mostu prijde pouzit STM32F334
aniz bych to nekdy zkousel, predpokladam, ze HRTIM bude dobrou volbou pro automaticke ladeni na rezonancni frekvenci. Na zaklade informace  z CT trafa na indukcni civce plus snimani napeti na tomtez.
f) vazebni trafo, bude to chti nekde sehnat dosttecne levne a dostatecne velke toroiny z kterych pujde slozit trafo kde sekundar bude 1 zavit indukcni civky a primar vinuti do ktereho se bude tlacit vykon z H mpstu tedy 3.5 až 6kW.

Jestli me tohle nezbije tak uz asi nic.
 Nekde budu muset sehnat cca 10m 6 mm Cu brubky z meke medi a 5 resktive 1cm kladku na smotani civky.
Rezonancni C, idelni byl  C od http://www.celem.com, ale t y ceny jsou vrazedne a tak klasika něco slozim z Polypropylenovych C dostupných na Ali.
Vyber vhodnych T pro most,
Vazebni Transformator, vlastne ani nevim zda ferit nebo zelezoprach ci něco jiného
Chalzeni snad bude stacit https://goo.gl/2KLofE
Par videi na zaver, nejdříve 1.8KW modulek z Ali při taveni medi a jedne z bastlu z youtube.

http://v.youku.com/v_show/id_XMzAzOTU5NjIxMg==.html?spm=a2h3j.8428770.3416059.1
https://www.youtube.com/watch?v=Z385ysaaxL4