Prevodniky v osciloskopech

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Duben 11 16:53:56 CEST 2018

on v tom nie je len prevodnik, ale aj sirka pasma osciloskopu a kvalita
vstupnych obvodov. Inak bude vyzerat sum u 50MHz osciloskopu a inak u
4GHz osciloskopu, inak s 50 Ohm vstupom, s 1M vstupom, inak na rozsahu
10mV/div a inak na 1V/div.
Pomerne velky rozdiel robia dobre analogove obvody, vidim to na roznych
generaciach osciloskopov, rovnaky model od rovnakeho vyrobcu, ktore sme
objednali v rozmedzi 10 rokov. V poslednom case sa zacinaju objavovat aj
high definition osciloskopy s 10, alebo 12 bitovymi prevodnikmi. A
niektore to rozlisenie (s patricne nizkym sumom) aj naozaj dosahuju.

Chlapi si radi porovnavaju, tak navrhujem urobit experiment. Kto ma
zaujem odmerajte a poslite mi data z vasho osciloskopu a mozeme porovnat
kvalitu ciary :-)

Skusme usek dlhy 1us, pri vzorkovani 1Gsps (t.j. okolo 1000 bodov, ak to
nepojde tak niekde medzi 500M-2.5Gsps)
a) pri vstupnej impedancii 50Ohm na rozsahu 10mV/div, vstup zaterminovany
b) pri vstupnej impedancii 50Ohm na rozsahu 1V/div, vstup zaterminovany
c) pri vstupnej impedancii 1M na rozsahu 10mV/div, sonda 1:10 pripojena
d) pri vstupnej impedancii 1M na rozsahu 1V/div, sonda 1:10 pripojena
e) 1us dlhy usek pri vstupnej impedancii 50Ohm, 1V/div, pri plnej sirke
pasma a maximalnej vzorkovacej frekvencii

K datam pripiste model a sirku pasma. Skusim to cez vikend spracovat,
nieco co sa da otvorit v Matlabe (textovy, csv, binarny pre matlab).

b.