Prevodniky v osciloskopech

Středa Duben 11 15:21:57 CEST 2018

Nikdy jsem neměl rád digitální osciloskopy, protože každá rovná čára na
obrazovce je chlupatá. První můj osciloskop, který ještě mám, je
Tektronix 2230. Tehdy byly převodníky opravdu pomalé (tuším že 10 nebo
20 Msamplů za vteřinu, proto uměl i analogový režim. Oko si odpočine a
na tenké čáře vidí mnohem víc detailů.

Pak jsem si koupil Hantek DSO5062B. Protože převodníky jsou pomalé, je
jich tam několik a střídají se. Osciloskop má sice nějakou kalibraci,
při které se mají rozdíly mezi převodníky snížit, ale o moc se to
nezlepší. Bezkonkurenčně nejchlupatější čára :-(

Můj nejnovější osciloskop Micsik TO1104 (vypadá jako tablet) mě v tomto
ohledu velmi mile překvapil. I přes to jak má velkou obrazovku, čára je
až podezřele vyhlazená. Nějaké zuby tam sice vidět jsou (z principu musí
být), ale při sledování periodického průběhu obvykle sedí na svém místě
a někdy mám až problém zjistit, jestli se obrázek obnovuje. Jak je to
možné? To se snad obrázek nějak digitálně upravuje a výrobce se nepřizná?

Anděl

---