Zarizeni SIL2/3

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Úterý Duben 10 18:34:52 CEST 2018

Certifikací jsem chválabohu řešit nemusel jsem jen uživatel.
Dobře je vidět třeba u plc automatu Siemens jsou žluté a 3*tak drahé. Jsou
tam celkem dobře vysvětleny postupy jak to provést mechanicky a softwarové.
Je třeba i speciální knihovna a do tiaportalu taky dosti dráha.
Jste si zcela jist že to potřebujete? Mne také nedávno na jedné zakázce
přesvědčovali že to musíme použít a pletli se.
Existuje ktomu dosti norem a všechny se vztahují k bezpečnosti provozu a
jsou zaměřeny na poškození a úrazy při mechanické praci. Takže v dosti
případech to fakt není třeba. Třeba norma sil u požárních hlásičů či měřičů
je nesmysl ale dá se to zapojit tak že se vyhoví sil2 i 3. Jen nechápu jak
kdo bude dokazovat že to plní či neplní tuto normu.
Fakt si to dobře predcete v drtivé většině je to v paraelnim zapojení a
dvojím zapojováním stejných veličin pro blokace. U vstupních jednotek jsou
dablovane vstupní obvody program běží v speciálni obsluze přerušení u
těchto vstupu systémy jsou vnitřně redudentni.
Ale fakt záleží co chcete vyrábět.