"CANBUS" Ziarovky do auta

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Duben 10 16:20:08 CEST 2018

Jen drobnost,

	někdo kdysi komentoval auta na F třeba Franzouz. Jednoho mám a jako typická závada je, že se žárovky pro denní svícení nevyplatí kupovat po kusech. Spotřeba tak 5 kusů/rok. Naštval jsem se a dal tam LEDky 12-24V a je klid. Homologované ale nejsou a jsou na hranici rozumného použití. Jako denní svícení jsou perfektní, v noci protože jsou mimo osu paraboly by oslňovaly. A v provedení jako jednovláknovka do couvačky to nemá chybu. A když jsem najednou při vjezdu do Chrudimi měl dojem, že vypli pouliční osvětlení tak jsem zjistil, že mi odešly najednou obě žárovky v hlavních světlometech. K Tescu jsem dojel a vyměnil je... Ještě že se u Pažouta dají docela rozumně měnit žárovky. Skončilo to tuningem originál Škoda / VW auto - odporové dráty pro H7 žárovky. Prostě prodlužka mezi žárovku a přívod k žárovce z odporového drátu.

	A CAN kompatibilní žárovka je něco podobného. Buď je to prodlužka, tentokrát s paralelním odporem, nebo přímo žárovka tento odpor obsahující. Ten odpor je tam jen k tomu, aby zvedl spotřebu úsporné žárovky na hranici odpovídající "normální" žárovce. Spínaná, resp. kontrolovaná je ta žárovka přes CAN, a měří se proud do ní. U starších modelů mi třeba Fabie při poruše na kabelu k brzdovému světlu nahlásila trochu zmatečnou hlášku engine failure a udělej s tím něco. U novějších aut se ale může klidně stát, že to nehlásí řidiči, ale přímo servisu. A ten pak má zavolat majiteli, "víte nesvítí Vám žárovka, nechcete to opravit". Jó pokrok nezastavíš.

Radek (benedikt2hw.cz)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of soteza
Sent: Tuesday, April 10, 2018 3:51 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: "CANBUS" Ziarovky do auta

Zdravim.

Zrovna dnes jsem se na to dival, LED je spousta, ale ani jedna jedina neni homologovana do hlavnich svetlometu. Nektere kvuli chlazeni maji i ventilatorek. Eliminator chyboveho hlaseni maji take, ale asi jeste neprisla ta spravna doba dat si to legalne do auta.

https://www.stualarm.cz/k470-svetla-zarovky-led-led-autozarovky-h1-hb4-patice-h7

Zaplik