Retro - Sharp PC-1500 - jakou SRAM?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 4 13:52:35 CEST 2018

Zdravim,

dorazil mi vydrazeny Sharp PC-1500 - za par korun, pry tam vytekly
baterky a chybela jedna klavesa. OK, masinka funguje, displej v poradku,
klavesa se vytiskne, na sberatelsky stav moc nekoukam a drobne odreniny
ke staremu stroji patri. Jen je vevnitr roztekle nejake tesneni, takze
to postupne cistim, klavesa uz je vytistena.

Pocitac prisel v zakladni verzi, tj. 3.5kB RAM, z toho pro uzivatele cca
2kB. Nic moc ani pro BASIC. Zacal jsem hledat, jestli by se nedala nejak
spichnout pametova karta (delaly se az v konfiguraci 2x 16kB), nasel
jsem na netu prekvapive malo dokumentace, ale zaklad je, ze se puvodne
pouzivaly SRAM (zalohovane lithiovkou, nebo take ne, podle provedeni)
6116 nebo 6164, viz originalni schemata:

http://www.pc-1500.info/Data/Service_Manuals/CE-155_Service_manual.pdf
http://www.pc-1500.info/Data/Service_Manuals/CE-161_Service_manual.pdf

Nekde na ceste bych mel mit nejakou HC61256, ale u te se mi vubec nelibi
spotreba - myslite, ze by to slo nahradit necim modernejsim? 256kbit
SRAM s 5V logikou se vyrabeji, jen jsou kapku rychlejsi a o neco mene
zrave, nez "ty prave" historicke typy, kdyz pouziju neco vetsiho,
(1Mbit), muzu si prepinat pametove banky alespon manualne (neda se
adresovat vic, nez 16kB), treba neco jako

https://cz.mouser.com/ProductDetail/ISSI/IS62C1024AL-35QLI?qs=sGAEpiMZZMt9mBA6nIyysK9MWTGEIBNWEwU7uVlrOZk%3d

Cele to ma 5V logiku, procesor jede na 2.6MHz, pamet pro tohle by se
snad dala emulovat i nejakym rychlejsim ARMem, ale to mi pripada trochu
zvireci, o spotrebe ani nemluve :)

Mate nekdo lepsi napad? Lepsi tip na typ pameti? Mista je tam kupodivu
celkem dost, da se ledacost nabastlit primo dovnit pocitace nebo tedy
udelat novou pametovou kartu.

Diky za tipy.

Pavel Kutina