Re: Jak fungují MOS spínače coby převodníky úrovní?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Duben 4 22:39:15 CEST 2018

Ty obvody s MOS-spínači nefungují jako budiče, ale jako omezovače.
Takže pro nasazení jako je třeba ten Cramps nebo Mesa karty je
to bezva - nějaká 3.3V logika je tím oddělena od zbytku systému,
který jede na 5V.

V případě Cramps je tím 3.3V zařízením procesor ARM na BeagleBone,
v případě Mesa keret je to FPGA Spartan.
A protože jak GPIO linky na BBB tak FPGA I/O můžou být podle konfigurace
jak vstupní tak výstupní, tak jako bonus ještě v době návrhu to ani
nemusím řešit, protože ten omezovač funguje transparentně v obou
směrech, jen ořízne co je navíc. Prostě skoro ideální součástka.

Pokud bych přes to chtěl budit diferenciálně třeba to LVDS, tak
klidně můžu. Prostě na tom FPGA nadefinuju dané piny jako
LVDS (pokud to dané FPGA bude umět), a ten MOS spínač po
cestě to v klidu přenese. Vůbec nevadí, že to pojede na úplně
jiných napěťových úrovních, ať už třeba to LVDS, 1.8V CMOS
nebo cokoli jiného do max. 3.3V.

PL