RE: Osazování 01005

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Neděle Září 24 12:25:04 CEST 2017

FDB (Fast Drive Bus) je nase interni sbernice kterou pouzivame na komunikaci
mezi servama. Je rychla, fyzicky jsou to CAT6 kabely
Vykonove serva jsou na jedne karte (je to box cca 30x30x6cm) a obsahuje vzdy
bud 2 nebo 3 osy. Protoze masina tech velkych serv potrebuje vic jsou
propojene prave tim FDB.
Zaroven na hlave je mensi servo ktere ridi osy hlav a opet je pripojen k
velkym pomoci FDB.
No a protoze mame ve stroji vetsinou vic nez jednu hlavu a tim padem I vic
ramen, tak tech serv je tam tim padem vic.
Vsechny musi o sobe vedet, protoze je potreba zajistit sync pohybu (hned jak
je Z v bezpecne vysce, tak se uz pohybuje ramenem, atd.)
Diky FDB o sobe ramena vi kde jsou protoze stroj nema zadne koncaky ani
hlidani proti srazce.

Serva jsou nase protoze podle me nikdo nevyrabi tak univerzalni hw. Serva co
mame umi ridit jednim hw linear, bldc, 2/3faze, krokac i DC.
Vykon procesoru je navic dostatecny na rizeni tech vyssich funkci.

To proc napriklad stroj nepotrebuje zadne koncaky je dano tim ze na pravitku
je kazdych 5cm nulovy impuls, sw osy hlida pri prujezdech pozici tech bodu a
v pripade odchylky zastavuje stroj.

Jak je to presne s tim vypoctem dynamiky nevim, cloveka od os jsem videl 1x
v zivote kdyz mi pomahal resit nejake vibrace osy.
Jen rikal ze se to musi delat dynamicky a stroj se to musi ucit sam protoze
posun hlavy samotne ma moc velky vliv na cele rameno a jeho chovani.

V priloze je obrazek s nahledem stroje, jsou tam GCU - velka serva na velke
osy, HCU, mala serva na hlavy (hlava samotna je pak pod tim servem) a je tam
I rozlozeni motoru.
U kazdeho je primo mereni. Prava strana ramena je pevne na linearnim vedeni,
leva se jen vali loziskem.

Na Amperu na 99% budeme, tak neni problem se podivat, pripadne se pohrat se
strojem :-)

Pavel