Re: OT: zrušení letního času

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Říjen 30 10:08:40 CET 2017

Vzhledem k tomu, že dost velká část systémů :-) si vystačí s NTP časem a je
schopna si z něj vypočíst i datum, rozdíl mezi "NTP" časem a "timeval" je
konstantní (pokud se nepletu, tak je to 946684800 s), tak bude stačit jen
pohledat odpovídající funkce a přepočet si udělat. Je to sice 64-bitová
aritmetika, což může být pro méně výkoný procesor malilinko časově
náročnější, ale pokud tam máte Ethernet, tak jeho požadavky na výkon
procesoru jsou už stejně někde jinde... A funkce pro konverzi "timeval" na
datum se dají na internetu dohledat.
Pokud tedy máte k dispozici Ethernet, nevymýšlel bych "kolo" a použil SNTP
protokol. Je to naprosto triviální protokol, daleko horší je, zajistit si
tímto protokolem synchronizaci systémových hodin v zařízení tak, aby to
nebylo jen "přepisování" času, ale aby to neslo alespoň náznak
"synchronizace". Tam už jsou ty algoritmy přeci jen komplikovanější. A
donutit takový Win server k tomu, aby poskytl vždy stejnou a rozumně přesnou
informaci o čase je z kategorie scifi !! Podle mých zkušeností jsou tam
odchylky řádově +-(10-30) ms naprosto běžné. :-( A abych nebyl nespravedlivý
:-), zažil jsem i několik "*nix" serverů, které klidně na dobu desítek minut
najednou "ustřelily" o 100-300 ms a po této době se zase velmi rychle
vrátily na správnou hodnotu. Bohužel zde jsem neměl dostatek znalostí, abych
mohl zjistit "proč".
A souhlasím s tím, že "programátor", který se dnes ani na větších systémech
nedokáže vypořádat s výpočty rozdílu času, tak je všechno jiné, jen ne
"programátor" a co nejdříve by v zájmu ostatních si měl hledat jiné
uplatnění.. :-)
Martin. persich na transcon.cz

P.S. střídání času mi nevadí (přestože z té včerejší jsem se celý den těžce
vzpamatovával, ale to mohlo být tím návratem domů v 5:00 ... :-) - pro ty s
velkou představivostí - neměl jsem ani deci alkoholu :-) ), pokud by se mělo
zrušit, jsem jednoznačně pro ten "špatný", tj. letní. :-)