Re: OT: zrušení letního času

Neděle Říjen 29 17:45:01 CET 2017

Dobře, ale to je jiné časové pásmo. Je to posun o hodinu, ale po celý
rok je to posun jen o tu jednu hodinu. Pokud bysme my, jako jediný
stát uprostřed Evropy zrušili střídání časů, budeme mít 7 měsíců
stejný čas jako sousedi a 5 měsíců hodinový posun. (Nebo naopak, podle
toho, který čas bysme si nechali.) To mi přijde ještě blbější, než
současný stav.

Ale osobně bych to klidně zrušil, protože v tom žádnou výhodu nevidím.
Resp. ponechal bych ten letní, stejně jako to udělali v Rusku. Tím se
zachová výhoda "šetření denním světlem" v létě. A v zimě na tom prd
záleží, protože toho denního světla stejně moc není.

Ale jak jsem napsal, musela by to zrušit celá Evropa / EU. Teda
teoreticky nemusela, ale v praxi by to bylo lepší, kdyby v tom byla
Evropa jednotná.

Vlastně těžko říct, co by bylo průchodnější - pokud by se ČR chtěla
trhnout a zrušit střídání letního/zimního času, narazí na odpor typu
"ale v EU / Evropě to bude jinak..." Pokud by se to ale mělo zrušit v
celé EU / Evropě, bude to mnohem víc lidí, kteří by se museli domluvit
na tom samém.

Nevím, jak z toho ven. Upřímě se divím, že si na tom žádný politik
nezaložil kariéru. Možná proto, že je to celkem prkotina. No ale oni
vlastně často řeší prkotiny ;)

P.K.