Re: OT zrušení letního času

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Říjen 29 21:26:55 CET 2017

Například otec to špatně snášel. Ale těžko přesně určit "tu a tu chorobu
měl kvůli změnám času". Spíše byl v psychické nepohodě a nedalo se to
přehlédnout a za pár dní to odeznělo.

Nicméně pokud nám změna času nic nepřináší, tak není důvod u ní
setrvávat, protože to mimo jiné komplikuje lidem život a technikům systémy.

Chápu argument "aby bylo světlo na odpolední aktivity", proto volím
celoročně letní čas. V létě vyhovuje více a v zimě je to jedno - tma
ráno, tma večer.  Abych byl konkrétní - v zimě se o zimním slunovratu
podle zimního času rozjasňuje +- od 7:15 a tma je od 16:15.

http://zapadlo.name/pocasi/historie_v_grafech.php?datum=2016-12-24&cas=21%3A18&obdobi=den&logar=ano&table=srazky&hodnota%5B%5D=osvetleni

Takže pokud by byl letní čas i v zimě tak by  se rozednívalo od 8:15 a
stmívalo by se kolem 17:15. Podle mě lepší, ale chápu, že je to opět
subjektivní a další mohou namítat, že lepší když je ráno dříve světlo.

Naproti tomu, o letním slunovratu rozjasnění přichází kolem 4:00 a tma
kolem 21:50. (letní čas). Podle zimního by to bylo v 3:00 a setmění v
21:00, což je podle mě blbé.

Za mě tedy varianty prodle preference:

1) Trvale letní čas

2) Změna letní/zimní