H bridge a spinani MOSFET?

ludek.drtil na seznam.cz ludek.drtil na seznam.cz
Pátek Říjen 27 12:55:51 CEST 2017

""
No prave, ja se zamiloval do  1mm vysokých, lepe receno  placatých SMD
pouzder MOSFETU s proudy kolem 300A, které umožnuji vse zalit do vyfrezovane
diry v kusu hliniku a mit kompaktni reseni, coz hati jak budici trafa tak
reseni s externimi nabojovymi pumpamy pro buzeni hornich MOSFETU.

Proto se mi libilo integrovane reseni třeba jako hip4080 / 1 , buhuzel jsou
jen 2.5 A a to symetricky i vybijeni, mají sice interni dead time zpozdovaci
linku, ale ta je jen do 110ns

a takove tranzistorove obludy jako Infineon IPT012N08N5 mají jen Turn-off
delay time 82ns dano somotnym odporem Gate 1,8Ohmu, pokud se k tomu pridaji
4Ohmy odporu vypínacího tranzistoru v budici je to v .....

Tento nedostatek jde obejit rizenim pomoci 4 dratu, ale i tak se nic nezmeni
na faktu ze je prepinani relativne pomale.

Pokud vite o nejakem vzorovem reseni  rad se poucim, ale trafum bych se rad
vyhnul.

L.

"Např. UCC275x mají nabíjení 4 a vybíjení 8 A
Ixys dělá i drivery 10/10 A, nebo tak nějak

Ale není to integrovaný polomost. To si už musíte pořešit sám. Párkrát jsem
to dělal a vyzkoušená řešení jsou:

- Fotodiodové optočleny
- Trafíčko
- Všechny drivery dole a budící trafo. Ale je pak dost velké.

EMC nemusí být problém ani s krátkými časy, ale chce to si hodně pohrát s
tím, kudy a jak vedou spoje a tak podobně. Na 48 V nic hrozného.

Peklo nastává při kV a sériovém řazení tranzistorů. To pak snadno i pomalý
měnič s malou frekvencí ruší na GHz:-)

PH