baterie HE3DA

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Říjen 21 17:00:54 CEST 2017

 21.10.2017, 16:22:49

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Petr Labaj napsal:

> Do fosilních paliv řadíte i uranovou rudu?
Toliko pouze uhliky a uhliko-vodiky ze zeme dobyvane.
> Mít výfuk jinde (mimo obydlené oblasti, 120m vysoko a za slušnými filtry)
> je pořád (podle mě) velmi silný argument.
Hlavnim melounistickym argumentem, pro prechod ud spalovaku k
elektromotoru, je boj se straslivym CO2 a globalnim oteplovanim. Tohle
zadny komin neresi, ba ve stavajicich podminkach ceske
elektroenergetiky, postavene z nejvetsi casti na uhli, by to znamenalo
pravdepodobne spise vice CO2/km, nez u stavajicich vozu.

> Vy jste Brňák, že. Tak se někdy projděte pěšky po Kolišti nebo Úvoze.
Ano jsem Brnak a pohybuji se po Brne mnoha zpusoby, vcetne bicyklu a
po svych. A to i na vyse uvedenych nebo jinych, dopravne podobne
zatizenych mistech. A samozrejme, na vychazku bych si je nevybral.
Ovsem plynne emise, nejsou ani na techto mistech hlavnim problemem.
Tim jsou jednak mechanicke vlivy (hluk, vybrace ) a predevsim poletavy
prach. Nakolik jsou v tomto elektromobily lepsi nevim, castecne asi
ano. Kazdopadne, za stavajici situace jsou ekonomicky narocnejsi, tedy
by byly pro chudsi cast obyvatel hure dostupne, coz by intenzitu
dopravy jiste snizilo.

> Skokový zákaz spalováků podle mě rozhodně nehrozí. Budou přibývat
> všelijaká omezení, ale totální zákaz je těžko představitelný.
Aby bylo jasno, ja nejsem proti elektromobilum. Dokonce jim celkem
fandim, uz z profesnich duvodu. Vadi mi snaha, je nasilne a hromadne
prosazovat, v dobe kdy technologie jeste IMHO, nejsou vyzrale a neumime
odhadnou vsechny vedlejsi efekty.
Odstasujicim prikladem, budiz podpora fotovoltaiky v CR, kvuli niz se
FVE stavely v dobe vysokych cen FV panelu, tedy velmi draho.
( o 10, 20, nebo 30 let pozdej, bychom meli tutez muziku za zlomek
ceny)
Nebo drivejsi podpora dieselu u osobnich aut (protoze maji trochu vyssi
ucinnost, nez benzinaky a tedy mene CO2/km), ktere dnes chteji titiz
melouniste zakazovat, neb ve vyfukovych plynech techto motoru jsou
mikro a nano castice, pro cloveka mnohem nebezpecnejsi, nez CO2.
(coz melouniste v dobach svateho nadseni pro diesely nevedeli)