OT: Jak otestovat DNS.

Středa Říjen 11 12:31:15 CEST 2017

Na ty weby, které nejdou, se zkuste zeptat pøes nslookup jednak lokálnì a pak nìkde
venku, z pøíkazové øádky, tøeba tak:
nslookup www.sonocentrum.cz
nslookup www.sonocentrum.cz 8.8.8.8
a pro sichr i toté¾ bez www. na zaèátku.
Mì se to chovalo tak, ¾e první dotaz nevrátil nic, druhý vrátil rozumnou odpovìï.
Ale jen na nìkteré weby, zdaleka ne na v¹echny. Správnou odpovìï jsem dostával i od
dns serverù mého providera (jejich¾ IP jsem vykoukal nìkde ve statusu Turrise, èili
Turris o nich vìdìl správnì), to pouze Turris sám na nìkteré dotazy vracel nic.

U jednoho webu to bylo tak, ¾e bez www na zaèátku se to resolvovalo správnì (øeknìme
tenserver.cz), jen¾e tam bylo pøesmìrování na www.tenserver.cz a to u¾ se
neresolvovalo. Èili obyè ping na tenserver.cz fungoval, ale prohlí¾eè se na ten
pøesmìrovaný www.tenserver.cz nedostal. Jen¾e oznámil, ¾e nemù¾e nalézt
tenserever.cz, tedy ¾e nemù¾e nalézt ten pùvodní, co jsem tam já zadal, který ale k
nalezení byl. To mì dost zmátlo, hledal jsem pak problém v prohlí¾eèi, filtrech,
addblocku a podobnì.

D.O.