OT: Jak otestovat DNS.

Středa Říjen 11 10:18:57 CEST 2017

Podobný, ne-li stejný problém jsem mìl z Turrisem taky (a zjevnì i øada dal¹ích).
Dost dlouho jsem na konfiguraci nesáhl, v¹e fungovalo, pøed nìjakým èasem pøestalo.
Nìkteré weby prostì ne¹ly, proto¾e se neresolvovalo jejich DNS. Pùvodnì jsem mìl
nastaveno Use forwarding za¹krtnuto, Disable DNSSEC neza¹krtnuto. Experimenty
ukázaly, ¾e pokud je oboje za¹krtnuto nebo oboje neza¹rtnuto, funguje. Taky
fungovalo, pokud jsem nepou¾il dns na Turrisu, ale jiný, tj. na klientovi nastavil
dns server nìkde venku, napø. 8.8.8.8. Vzniklo to zøejmì po nìjakém autoupgrade, ale
ne a¾ teï s tím poroblémovým 3.8.2 ale u¾ o nìco døív.

D.O.