OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Říjen 8 10:45:15 CEST 2017

On Sun, 8 Oct 2017, Kubat Tomas wrote:

> u toho firewallu, pokud bude pro uzivatele privetivy, predpokladam
> nejake uzivatelske rozhrani, tedy seznam zarizeni + nejake
> heslo/autorizaci, zarazeni do skupyny, (pro kazde zarizeni) a muze to
> komunikovat ? u te lednice si umim predstavit, ze i ona ma seznam ipv6
> zarizeni, s kterymi ma povoleni "debatovat". a ten seznam nastavuje
> majitel ?

Haha, dneska si lidi koupi router, pichnou ho do site a nenamahaji
se ani zmenit heslo admina, uz vidim jak si budou spravne nastavovat
IPV6 firewall :-))) Zvlast jak ty IPV6 adresy vypadaji :-) Myslim
ze uzivatelsky privetivy firewall v lednici kde si kazdy nastavi
seznam IPV6 adres s kterymi ma lednice komunikovat je neco jako
UFO. A pokud se prosadi IPV6 autokonfigurace - tedy ze se IPV6 adresy
v zarizeni mohou klidne po restatu vymenit, tak mi neni ani moc
jasne jak to bude realne fungovat - jedine firewall trvale spojeny
s DNS a zarizeni budou muset umet DNS update vcetne kryptografie co
je s tim spojena. To je vazne k smichu :-)))