OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Neděle Říjen 8 10:18:52 CEST 2017

diky za info.
u toho firewallu, pokud bude pro uzivatele privetivy, predpokladam nejake uzivatelske rozhrani, tedy seznam zarizeni + nejake heslo/autorizaci, zarazeni do skupyny, (pro kazde zarizeni) a muze to komunikovat ?
u te lednice si umim predstavit, ze i ona ma seznam ipv6 zarizeni, s kterymi ma povoleni "debatovat". a ten seznam nastavuje majitel ?
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Sunday, October 08, 2017 10:03 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT IPv6 - prakticke zkusenosti

On Sun, 8 Oct 2017, Kubat Tomas wrote:

> se zajmem sleduji tuhle debatu, protoze tady to ma pokazde prinos.
> chtel jsem se zeptat, jestli ipv6 prinese neco zjednodusijiciho i pro
> nas pouze poucene uzivatele ? ted je sit neco s cim je potreba porad
> bojovat, ucit se atd. tedy realizovat spojeni mezi dvema zarizenimi,
> at doma, nebo nekde po zemekouly, "zahada" . pres co to jde, jake
> krabicky v ceste, verejna/neverejna/pevna a jina IP adresa. masky,
> podsite, firewally Dhcp a zpousta jinych zahadnych slov :-). neprinese
> IPV6 neco i pro nas ? predstava, mam zarizeni s ipv6(nevim kdo ji
> prideli, ale to

IPV6 prinese to ze vsechny adresy zase budou verejne. Takze nebude problem aby jste se z druheho konce sveta podival do vasi lednice, nebude se muset resit jak na prolezt skrz NATy. Na druhou stranu asi nebudete chtit aby nekdo z druheho konce sveta lezl do vasi lednice, takze bude naprosto nezbytne na domacim routeru spravne nastavit firewall, coz u NATu nebylo nutne. Jestli to je pro bezneho uzivatele ktery tomu nerozumi spis prinos nebo spis opruz at si kazdy rozhodne sam.